Omsætningsvækst på Google Ads med 695%

Resultaterne af vedvarende samarbejde, proaktive tiltag og investeringsvillighed efter vores anbefalinger, har nu medført åbning af nye markeder.

+695% omsætningsvækst på Google Ads

14.55x ROAS på Google Ads

+255% vækst i organiske besøgstal

Udfordringen

Forestil dig en virksomhed, der i fire årtier har stået i frontlinjen for at skabe sikkerhed og tryghed gennem korrekt skiltning. JO Safety, en førende dansk virksomhed inden for sikkerhedsskiltning, stod overfor en udfordring: At digitalisere deres ekspertise og dele deres livsvigtige budskaber med et bredere online publikum. Med en så rig historie og en kritisk mission var det essentielt, at deres online tilstedeværelse afspejlede deres fysiske mesterværk. Dette betød selvfølgelig at salget i webshoppen også skulle med på vækst-vognen.

Løsningen

Vores tilgang var ligetil, men alligevel kompliceret – at forvandle JO Safety fra en traditionel producent til en digital frontløber med fokus på kortsigtede resultater, som skaber albuerum til mere langsigtede strategier, med ambitioner om at nå ud over Danmarks grænser.

Med en Google Ads konto som var berørt af flere års tests og mislykkede kampagner forinden Webblers tilkobling, gik oprydningsarbejdet i gang. Efter en omprioritering af fokus søgeord, optimering af shopping-kampagnerne og en løsning til sporing problemerne, var deres Google Ads konto gearet til skalering.

Hertil igangsatte vi også en langsigtet strategi gennem SEO hvor vi dykkede ned i de tre hovedområder: teknisk SEO, on-page SEO, og off-page SEO, for at sikre en omfattende forbedring af deres online synlighed. Dette indebar alt fra at optimere deres website for hurtigere indlæsningstider og mobilvenlighed til at udvikle indhold, der ikke kun informerede, men også engagerede deres målgruppe. Hertil fulgte vi vores SEO strategi, som angreb samtlige søgeord på lavt-hængende frugter, der hurtigt gav pote og var med til at hæve placeringerne på de søgeord med højere konkurrence.

Resultaterne

Vi arbejdede hånd i hånd med JO Safety for månedligt at rulle vores strategi ud, og justerede den løbende for at sikre maksimal effektivitet og korrekt optimering. Siden vores samarbejde i 2022 har den gennemsnitlige ROAS på Google ads været 14,55 i takt med deres at deres Ad Spend er blevet skruet væsentligt op med 105 %, siden vi indledte samarbejdet.

Salget via Google Ads er steget med 695% og har nu rundet en omsætning på 1.3 million kr. i 1 kvartal 2024. Disse resultater er lavet samtidig med at prisen pr. konvertering er faldet med 22% trods annonceringens budgettet er skruet op med tiden. På den langsigtede strategi voksede deres månedlige besøgstal fra 2.000 til 6.500 – en imponerende stigning på 225%.

Denne markante vækst i trafik førte også til en fordobling af mængden af søgeord med top 3 placeringer. Denne forøgelse af relevant organisk trafik repræsenterer en månedlig besparelse på 27.000 DKK i gennemsnitlige CPC-omkostninger, et tal der understreger effektiviteten af vores langsigtede indsats.