Succesfuld ekspandering i Europa

Et år inde i samarbejdet steg VIRUS fra at have en nærmest ikke-eksisterende tilstedeværelse i Europa til at omsætte for over en million i måneden på deres europæiske shop.

15x ROAS på Google Ads ex. brand annoncer

1.000.000 kr. måned oms. i Europa efter 1 år

+30.000 besøgende om måneden efter 1 år

Udfordringen

VIRUS Europe kom til os som den nystartede europæiske afdeling af Virus Performance International, og ønskede hjælp til at markedsføre brandet i diverse lande i Europa.

Løsningen

De oplagte kanaler at starte med var Paid Social og Google Ads. VIRUS havde allerede en solid følgerskare i både Europa samt USA, og genererede også en del content, som kunne bruges i annoncer på de sociale medier. Her blev der udarbejdet annoncer til Facebooks netværk med eksisterende og nye kreativer, hvor målgruppen bl.a. var baseret på deres følgere i Europa, og dem som mindede om deres følgere.

På Google Ads gjorde vi brug af alle mulighederne på platformen. Der blev oprettet shopping annoncer, da disse typisk er de mest konverterende annoncer. Søgeannoncer blev udarbejdet med søgeord fundet gennem en søgeordsanalyse, hvor søgeordene blev valgt på baggrund af volumen, konkurrence, klikpris og relevans. Både Display og Youtube annoncer blev oprettet, hvor der blev gjort brug af de kreativer som VIRUS allerede havde tilgængelig, samt nye som de udarbejdede løbende. Med YouTube og Display, ramte vi både helt nye kunder og tidligere besøgende, samt genaktiverede nogle af de tidligere købere.

Udover de opsatte kanaler, havde vi også regulær løbende sparring med VIRUS’ repræsentanter omkring strategi og muligheder for markedsføringen.

Resultaterne

Et år inde i samarbejdet steg VIRUS fra at have en nærmest ikke-eksisterende tilstedeværelse i Europa til at omsætte for over en million i måneden på deres europæiske shop. Samarbejdet havde fungeret så godt, at de ønskede vi også stod for markedsføringen af deres amerikanske webshop. De fine resultater fra den europæiske webshop tog vi også med til det nye spændende projekt.

Derfor kan vi på nuværende tidspunkt være stolte af succesfuld markedsføring på tværs af USA og Europa. Efter flere års samarbejde er sparring, dialog og resultater fortsat gode.