HeadsetShop vækster med 287%
Med en fokuseret fler-strenget marketingindsats er Headsetshop.dk vækstet 287%.
40% af alle salg kom fra Facebook
19x pengene igen på Google Ads
+53% vækst i de første 3 måneder
Udfordringen
Headsetshop kom til os som en meget fornuftig performende webshop med et ønske om at intensivere deres online markedsføringsindsats og undersøge potentielle nye markedsføringskanaler. Deres vækst havde stagneret i en længere periode, og de ledte efter en samarbejdspartner, der havde ekspertviden indenfor en bred vifte af markedsføringskanaler, som de kunne sparre nye tiltag og muligheder med.
Efter nærmere analyse af deres daværende markedsføringsindsatser, var den primære udfordring, at de udelukkende gjorde brug af Google Ads, og at annoncerne her alene henvendte sig til nye kunder fremfor dem, som allerede kendte til shoppen.
Løsningen
Løsningen for Headsetshop var derfor, at der først skulle optimeres på deres Google Ads setup, så der her også blev optimeret mod tidligere besøgende og købere, samt de produkter og søgetermer, som havde genereret de bedste resultater. Herefter skulle de kanaler med mest potentiale igangsættes for Headsetshop. Med de gode muligheder for retargeting og målgruppedefineringer, var Facebook en oplagt kanal at aktivere. Med denne kanal kunne vi i væsentlig højere grad samle op på den trafik vi hentede fra Google Ads, og annoncere til dem, vi vidste, havde vist interesse for webshoppen og produkterne.
For at få mere ud af den relevante trafik, som blev hentet gennem Google Ads og Facebook, var vores anbefaling her, at der også blev indsamlet leads til et nyhedsbrev, både for at aktivere nye kunder og genaktivere tidligere kunder. Dette blev sat op gennem en Sleeknote pop-up på webshoppen, som gav os et solidt og kontinuerligt flow af tilmeldte til nyhedsbrevet.
Resultaterne
Ved at aktivere nye markedsføringskanaler, samt ramme brugere, som både var helt nye, og som allerede havde besøgt eller købt hos dem, oplevede de massiv vækst allerede kort tid efter at samarbejdet blev igangsat. Diversiviseringen af Headsetshops markedsføringsinsatser gjorde også, at deres resultater ikke var eksponeret for svingende klikpriser, samt underperformance på specifikke kanaler.
Allerede 3 måneder inde i samarbejdet var omsætningen steget med 53%, hvor vi fortsat havde formået at øge ROAS til 11,5 på Google Ads. Facebook annonceringen, som de ikke tidligere havde gjort brug af, stod nu for 40% af alle transaktioner på webshoppen.
Væksten fortsatte, og et år inde i samarbejdet, så vi en stigning i omsætningen på 287%, sammenlignet med året før. Dette var også med en markant bedre ROAS, hvor vi fik 19 gange pengene igen på Google Ads, og 13 gange pengene igen på Facebook.
Kundeudtalelse
“En KÆMPE stor anbefaling herfra. Med mine 17 år i baggagen som webshop ejer, har jeg været en del igennem. Jeg er efter 3 måneders samarbejde målløs over de resultater vi har skabt. Jeg oplever ubetinget samvittighedsfuldt samarbejde og jeg kan kun give webbler og de lille crew, mine allerbedste anbefalinger Hvis jeg kunne gav jeg 10 stjerner.”
- Sven Caning // Direktør, Headset Shop ApS