Webshop Marketing

Øg salget på din webshop gennem digital marketing.

Vælg de rigtige marketingkanaler

At vælge de rigtige kanaler til din webshop er afgørende for din digitale succes – og for at du får mest ud af dine annoncekroner.

Kontakt os, hvis du har brug for hjælp til at øge salget på din webshop gennem digital marketing.

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

E-commerce - Cases

Historier fra webshop kunder som vi har udført arbejde for.

DesignGaragen får pengene 23 gange igen.

 DesignGaragen er en af landets største forhandlere af interiør og møbler online. Med et stort udvalg af kendt såvel som nye brands, vækker navnet genklang for mange bolig entusiaster.

LÆS CASEN OM DesignGaragen ⋙

 

149% stigning i samlet omsætning

Corner Of The West er et Danproduceret tøjmærke med rødder i vestjylland.

LÆS CASEN OM Corner Of The West ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

Webshop marketing

 

De digitale marketing-kanaler tilbyder en række unikke annonceringsformater, der udelukkende henvender sig til webshops. På Google har vi Google Shopping og Google Dynamic Product Remarketing, og på Facebook har vi ’salg fra produktkatalog’ kaldet DPA (dynamiske
produktannoncer).

 

Og fælles for disse kanaler er, at de ofte er baseret på et produktfeed; en kodefil, som indeholder de vigtigste informationer om dine produkter: Pris, billedeURL, lagerbeholdning, navn og meget mere.

 

Mange af de største, danske webshops er i de senere år begyndt at investere i offline-reklame: Det kan være outdoor ved busstoppesteder eller TV-reklamer. Men de hvilker på et uhyre solidt fundament af solid digital marketing; og har du en mindre webshop, er det helt sikkert anbefalelsesværdigt, at du starter din markedsføringsindsats online.

 

 

Tendenser for e-handel i Danmark

 

Pilene peger opad; flere og flere dansker handler mere og mere online. Og dykker man længere ned i tallene, ser vi også en tendens til at handle mere på mobilen og udnytte de mobile betalingsmetode som fx Mobilepay.

 

At de største webshops i Danmark kan fx nævnes Zalando, Coop, H&M og Saxo.com; generelt meget præget af elektronik, tøj og dagligvarer. Sidstnævnte har isæt oplever imponerende vækstrater de seneste år.

 

Disse tal er relevante for dig som webshop-ejer, fordi du skal have del i det fremadstormende marked, og der er virkelig noget at hive fat i. Og fordi markedet vokser så meget, kan du lægge markant på din webshop-omsætning selv med uændrede markedsandele.

 

Andelen af danskere mellem 16-74 år, som har handlet online inden for de sidste 3 måneder, er eksploderet; og det er over 70% af danskerne, som har. Det viser en analyse fra Danmarks Statistik. Og trods de unge trækker, så er de voksne og ældre også godt med.

 

Digital marketing-strategi for webshops

De bedste, mest afkastgivende marketing-kanaler kan variere fra branche til branche, webshop til webshop. Og det er derfor vigtigt, at du får sammenstrikket den rigtige pakke i din strategi; specielt hvis dit marketing-budget har en øvre grænse.

Enkelte annonceformater er i sin essens en god forretning for langt de fleste webshops. Her snakker vi fx om en Facebook DPA, hvor du viser de produkter, som en bruger har lagt i kurven eller kigget på, men ikke købt, i en Facebook-annonce. Og den har derfor ofte et rigtig højt afkast og er derved en god forretning at have kørende.

At have øje for synergieffekter er ofte dér, hvor de bedste resultater hentes, og hvor du har mulighed for at eskalere din online marketing. Og du kan læse mere om synergieffekter i vores blogindlæg her.

Et nøgleord her bliver en kundeklub. Det har både sin relevans i forbindelse med udsendelse af mails i din email marketing, men også i din Facebook-annoncering, hvor du kan målrette annoncer mod netop din kundeklub. Og derved påvirker du de samme personer på tværs af forskellige kanaler. Ofte er det markant billigere at sælge mere til en tidligere kunde end at sælge nyt til en ny kunde. Og med marketing automation kan du automatisere en hel del af dine mailudsendelser på baggrund af kundens adfærd.

 

 

Gode råd til din webshop

En stor del af marketing er afhængig af ét bestemt nøgletal: Konverteringsrate. Og den kan du skubbe lidt med i din marketing-strategi, men der foreligger nogle fundamentale råd, som bør være tilstede på enhver webshop.

  • Vis ansigt. Personlighed giver troværdighed og sælger.
  • Hav mange betalingsmuligheder (også Mobilepay!), og vis dem.
  • Sørg for, at du kan levere dag-til-dag.
  • Få reviews fra tidligere kunder (fx Trustpilot, Facebook-anmeldelser).
  • Fremvis troværdige certifikater (branchecertifikater, E-mærket).
  • Tilbyd live-support gennem chat, og hold altid dine kontaktoplysninger synlige.

 

 

Har du brug for hjælp til webshop marketing?

 

Vi samarbejder med en række forskellige webshops på tværs af brancher; store som små. Og vi sidder klar til at hjælpe dig med at udvælge de rigtige kanaler, som du bør satse på. Kontakt os i dag for at få en uforpligtende snak eller analyse om og af din webshop, som du kan tage med dig videre i dine marketing-overvejelser.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS