Her er strategien, som vækstede SMRS organisk med 141%
Med en klar strategi for forøgelse af organisk omsætning vækstede SMRS med hele 141% på bare få måneder.
Nøgletal
%
vækst i omsætningen fra organisk trafik på 1 år
top 3 placeringer på Google
%
vækst i den samlede omsætning siden opstart i december 2021
Aktivering af uudnyttet potentiale
Udfordringen
Pernille og Christian fra SMRS kom til os med et ønske om at vækste deres webshop, hvorigennem de sælger sexlegetøj, tøj til sexlege, kurser i BDSM og meget andet godt. Drømmen var at gå fuldtid med forretningen samt at åbne en fysisk butik, men de vidste også godt, at der skulle skub under markedsføringen, hvis deres drøm skulle realiseres. Pernille og Christian er dog et par med fart over feltet, og derfor havde de heller ikke hverken tid eller overskud til at hoppe hovedkulds ned i den helt store pakkeløsning. Derfor skræddersyede vi i stedet en SEO løsning til dem, der gjorde det muligt for dem at starte stille og roligt op med deres digitale markedsføring.
Vi står nu 6 måneder inde i samarbejdet, og Pernille og Christian er godt på vej til at nå deres drømme. Læs med og blive klogere på, hvordan vi på de blot 6 måneder har vækstet deres forretning med hele 40%.
Løsningen
Første step i samarbejdet bød på et online møde med Pernille. Det er vigtigt for os at forventningsafstemme, inden vi påbegynder det egentlige arbejde – og i dette tilfælde viste det sig især at være givende. Inden mødet havde der været en del snak om deres linkprofil, men efter at have skimmet webshoppen, stod det hurtigt klart, at den først og fremmest kunne trænge til en kærlig hånd – den skulle SEO optimeres.
Intet ondt til Pernille og Christian, der faktisk havde lagt et stort (og godt) arbejde i at skrive lange, og yderst fornuftige, tekster til deres MANGE kategorisider. Det, der fangede øjet var, at mange af teksterne dog ikke var optimeret efter de mest relevante søgeord for de pågældende kategorier. Derfor var det også noget af det første, der blev snakket om på mødet, og vi blev hurtigt enige om at lægge en strategi, der i stedet først og fremmest fokuserede på få on-page optimeret teksterne på webshoppen.
Andet step var således at påbegynde det reelle arbejde, og første step i denne proces var at lave en omfattende søgeordsanalyse. Analysen skulle klargøre, hvilke søgeord der var mest potentiale i og som således kunne skabe mest værdi for Pernille og Christians forretning. Ud fra analysen blev SEO-strategien for de kommende 3 måneder planlagt, og nogle af de søgeord, vi arbejdede med ved opstart, er nu dem, som vi kan se, der hiver omsætning ind her 6 måneder senere.
Som tiden gik og vi kunne se, at fundamentet på de kategorisider, vi havde arbejdet med, stod stærkt, begyndte vi så småt at styrke deres linkprofil. Før vi begyndte arbejdet med linkprofilen, sørgede vi således for, at følgende punkter var tjekket af på de pågældende kategorisider:
- At de rangerede på de søgeord med mest potentiale
- At der i teksterne var inkluderede relevante long tail søgeord
- At teksterne var den rette længde
- At overskrifterne var optimerede efter søgeord og HTML
- At titletags og metabeskrivelser var optimerede
Resultaterne
Nu står vi 6 måneder senere og kan være stolte af et resultat, der er langt bedre end forventet. Vi gik ind i samarbejdet velvidende, at det meget vel kunne blive en hård nød at knække. Branchen er enormt konkurrencepræget, og der sidder nogle meget store spillere på toppen af søgeresultaterne. Det hårde arbejde har dog betalt sig, og på 6 måneder er den samlede omsætning steget med intet mindre end 40%. Derudover kan vi være stolte af i perioder at have ligget nr. 1 på søgeordet ’sexlegetøj’, som har ca. 22.000 søgninger i mdr. På nuværende tidspunkt har SMRS desuden 57 top 3 placeringer på Google – et eksempel er:
- Søgeordet ’buttplug’, der har ca. 3.200 søgninger i mdr., som de på nuværende tidspunkt ligger nr. 1 på.
- Søgeordet ’frækt undertøj’, der har ca. 2.900 søgninger i mdr., som de på nuværende tidspunkt ligger nr. 3 på.
Alle initiativerne har tilsammen blandt andet resulteret i en vækst på 141% i omsætningen fra organisk trafik sammenlignet med sidste år. Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet med Pernille og Christian og forhåbentlig vækste deres forretning endnu mere!
“Efter at have været kunde hos Webbler i godt 6 måneder, er det fantastisk at følge graferne for vores lille virksomheds vækst. Vi har før været meget tilbageholdende med bureauer, da vi før har haft dårlige erfaringer – men tvivlen er i den grad gjort til skamme. Der er i aller højeste grad sket noget, siden vi begyndte samarbejdet med Webbler. Allerede efter den første måned, kunne vi se forbedringer – hvilket vi synes er fremragende, når man tænker på at det er udelukkende organisk trafik.
Webbler – og alle deres søde medarbejdere, har gjort opstarten utrolig tryg. Det har været en vigtig del for os, at der er opfølgning og at man føler sig i gode hænder. Og hold nu op – det er vi! Der er masser af tryghed, videorapporter og så er de bare seje til det de laver. Det giver os meget mere ro til at lave det som vi er gode til. “Og så holder Webbler øje med SEO’en” 🙂
Vi kan jo med vores egne øjne se, at deres arbejde bærer (god) frugt – så det ville jo være tosset at stoppe nu 🙂 “
Skal vi også vækste din webshop?
Vil du se, om du kan få mere ud af dit markedsføringsbudget, eller
om der ligger uforløst potentiale og gemmer sig? Få udarbejdet
en gratis vækstanalyse og få svarene.

Skal vi også vækste dit salg?
Vil du se, om du kan få mere ud af dit markedsføringsbudget, eller om der ligger uforløst potentiale og gemmer sig? Få udarbejdet en gratis vækstanalyse og få svarene.
Dyk ned i flere cases

SimpleFashion.dk
52% vækst for SimpleFashion, som lagde hånden på kogepladen sammen med os!

Next Level Games
560% stigning i omsætning fra sociale medier

VIRUS Performance
VIRUS ekspanderede succesfuldt til Europa

SMRS.dk
141% stigning i organisk trafik

SlikWorld
695% vækst i den samlede omsætning på bare 1 år
