52% vækst for SimpleFashion, som lagde hånden på kogepladen sammen med os!

Facebook alene har skabt mere end 500% mere omsætning over indeks ved at aktivere hele salgstragten og genaktivere tidligere kunder.

Nøgletal

%

vækst i Q3 & Q4 sammenlignet med året forinden

%

flere ordrer

%

stigning på Facebook (Q3 & Q4)

Det betaler sig at aktivere hele salgstragten!

Udfordringen

SimpleFashion kom til os med et ønske om at vækste deres forretning og få en bedre online tilstedeværelse. De har tidligere haft succes med interaktion af deres kunder, men havde et ønske om at automatisere flere af deres processer, så det kunne blive mere skalérbart på sigt i forbindelse med vækstpotentialet.

Vi startede et samarbejde på baggrund af vores Vækstshop løsning, hvor vi netop har mulighed for at sætte ind dér, hvor det giver mest mening i forhold til at vækste kundens forretning. Det betyder også, at vi har haft de bedste redskaber for at kunne hjælpe SimpleFashion i den rigtige retning.

Løsningen

Første led var at aktivere de markedsføringskanaler, hvor vi i forvejen havde en god kontakt til eksisterende kunder, men samtidig også har mulighed for at finde nye kunder baseret på indsamlet data.

Med Facebook og Google har vi mulighed for at vise relevante annoncer og tilpasse indholdet til de pågældende målgrupper, som vi gerne ville aktivere. På Facebook fik vi opsat en kampagnestruktur, som berører alle led i kunderejsen fra ny til interesseret til kunde – og til kunde igen. Dette gjorde vi både ved brug af dynamiske produktannoncer, som ikke mindst viser folk, de produkter, som de har vist interesse for – men også er god til at genaktivere tidligere kunder, skabe mersalg og fremvise nye produkter og kollektioner. Produktannoncer opdateres automatisk i forbindelse med opdateringer på webshoppen, hvilket gør det mere simpelt og overskueligt for SimpleFashion at pushe deres produkter ud til kunderne.

Sideløbende med vores produktannoncer har vi haft succes med videoannoncering for at skabe troværdighed og vedligeholde en relation mellem virksomhed og kunde. Derudover har vi arbejdet intenst med brug af fokuserede annoncer og tilbudskampagner.

På Google Ads har vi arbejdet intensivt på at være synlige i de relevante søgninger. Dette har vi gjort ved et set-up, som bl.a. inkluderer performance max, hvor vi med et målgruppesignal baseret på konkurrenter, interesser og søgeord  har kunne målrette de rette kunder og eksponere vores produkter til dem. Der er ligeledes arbejdet en del med optimering af SimpleFashions produktfeed, da der er mange omskiftelige varer i deres sortiment. Det har derfor været  vigtigt, at feedet opdateres automatisk og at alle de vigtige informationer kommer med fra start, når der tilføjes nye produkter, så Google kan placere produkterne i de rigtige søgninger og sammenligninger.

Email marketing har ligeledes været en effektiv kanal at lægge fokus på – både ift. ønsket om at automatisere processer og aktivere relevante kunder. Vi har gennem en stor kundeportefølje netop her haft stor succes med at aktivere målgruppen på ugentlig basis. Vi har fra starten lagt en klar kampagneplan som bl.a. indeholder ugentlige mails med nyheder, tilbud osv. Derudover har vi opsat flere relevante automation flows, som aktiveres ved bestemte triggers, heriblandt:

  • hvis nye skriver sig op til nyhedsbrevet
  • hvis nogen efterlader produkter i kurven
  • hvis nogen, ikke har handlet i en længere periode.

Der er ligeledes blevet arbejdet på at vækste SimpleFashions organiske trafik. Her har fokus været på at arbejde med SEO – både on- og off-page. Dette indebærer bl.a. søgeordsanalyser, optimering af meta + title beskrivelser, implementering af SEO tekst på relevante kategorisider og linkbuilding.

Til at supplere dette set-up har vi sideløbende arbejdet med affiliate marketing og Pricerunner for at drive mere trafik til shoppen og risikosprede vores indtjening. Affiliate marketing er 100% performancebaseret, så her har man en lav risiko. Man betaler kun når der kommer salg – og alle klik, som ikke fører til salg, er gratis trafik. 

Resultaterne

Med den brede palette af nye initiativer og platforme har vi styrket SimpleFashions online tilstedeværelse – og siden starten på samarbejdet er indekstallene kun gået én vej – og det er op!

Sammenlignet med året forinden har vi vækstet med +50% på hele shoppen i Q3 og Q4. Værd at bemærke er, at vi på Facebook alene har skabt mere end 500% mere omsætning over indeks ved at aktivere hele salgstragten og genaktivere tidligere kunder.

Her næsten ét år inde i samarbejdet kan vi se frem til at udvide vores fokus, hvor vi nu også kigger på at skabe og aktivere et B2B segment, samtidig med at vi fortsat arbejder på at vækste webshoppen og drive flere kunder til butikken i Munkebo.

Vi ser frem til et videre samarbejde med SimpleFashion, som altid er klar på at teste nye initiativer af og altid har ja-hatten på.

Skal vi også vækste din webshop?

Vil du se, om du kan få mere ud af dit markedsføringsbudget, eller
om der ligger uforløst potentiale og gemmer sig? Få udarbejdet
en gratis vækstanalyse og få svarene.

Skal vi også vækste dit salg?

Vil du se, om du kan få mere ud af dit markedsføringsbudget, eller om der ligger uforløst potentiale og gemmer sig? Få udarbejdet en gratis vækstanalyse og få svarene.

Dyk ned i flere cases