FoodTV

FoodTV – Sådan fik FoodTV øget deres organiske trafik med 276%

Vi har siden august 2017 samarbejdet med FoodTV på SEO. Gennem vores samarbejde er der blevet skabt mærkbare resultater, der virkelig har fået FoodTV i toppen af Google.

Mangel på besøgende fra den organiske kanal

FoodTV havde allerede inden samarbejdet været i gang med at mestre den sociale kanal – også med hjælp fra Webbler. Derfor var FoodTV, grundet deres evne til at lave godt indhold, også klædt godt på til at håndtere deres organiske synlighed. Men med manglende mulighed og indsigt i teknisk optimering og linkbuilding kom de til os.

I forbindelse med det tidligere samarbejde vidste vi godt, at opsætningen af sporing var korrekt opsat. Så det første punkt på listen allerede var tjekket af, eftersom det er den fundamentale del af god SEO – og god online markedsføring i det hele taget. Derfor blev det første punkt egentlig en gennemgang af alt on-page på hjemmesiden og en udarbejdet af seo-strategi, så FoodTV kunne få den samme succes, som de har haft på den sociale trafik.

Med en succesfuld seo-strategi med fokus på løbende optimering af On-page og linkbuilding med specifikke søgetermer sat for øje, har vi kunnet se de mærkbare resultater, der har gjort, at FoodTV i dag oplever den samme – hvis ikke mere – trafik, end de får fra de sociale medier.

FoodTV er en  online madplatform, der er skabt af madglade ildsjæle, hvor man kan finde lækker inspiration til en ellers ensartet hverdagsmad. Herinde er opskrifterne bestående af ingredienser, man allerede har i køleskabet, eller som man ville kunne købe i sit lokale supermarked. Så hvis man ønsker at udvide sit madrepertoire, er FoodTV stedet for dig.

19%

 Mindre afvisningsprocent

276%

 Organisk vækst

245%

Flere video-visninger