Corner Of The West

COTW fik pengene 66 gange igen

Siden udgangen af 2017 har vi samarbejdet med Corner Of The West om email markedsføring. I samarbejdet var der lagt vægt på udsendelse af kampagnemails ved udsalg og nyheder, automatiske mails til at komplimentere webshoppen og indsamle flere leads; fx gennem Sleeknote og Facebook Lead Ads.

Mail marketing gav kunder i et presset marked

Grundet mange, store tøjwebshops er det et konkurrencepræget marked; både på Google Adwords og SEO. Derfor tog vi en anden indgangsvinkel hos COTW og lod mail marketing få en masse kærlighed.
Vi indsamlede leads gennem Facebook Lead Ads og Sleeknote, og vi opsatte et automatiseringsflow i ActiveCampaign, som havde til fokus at understøtte købsrejsen; en serie af velkomstmails, som introducerede nye leads til historien omkring virksomheden. Derudover opsatte vi ‘Product interst’-mails, som blev udsendt til brugere, der havde kigget på produktet flere gange, men endnu ikke købt. Sidst, men ikke mindst, udsendte vi lejlighedsvist kampagnemails; fx med tilbud og nyheder.

Sammenlagt fik COTW 66 gange pengene tilbage, og email markedsføring endte med at blive en vigtig del af omsætningen og bidrage med 11%. Derudover bidrog vores setup til, at omsætningen samlet steg med 149% sammenlignet med samme periode sidste år.

Corner Of The West er en danskejet webshop, som sælger og producerer tøj til drenge og unge. Tøjet er velkendt for den høje kvalitet, og brandet, som går under COTW, har opnået stor opmærksomhed med pressedækning og store influencers som Kristoffer Forby og danske reality-stjerner. COTW blev stiftet af Morten Damgaard i en alder af blot 13 år tilbage i 2015.

66

 Gange pengene igen (ROAS)

149%

 Samlet vækst i omsætningen

11%

 Omsætning fra email marketing

Både kampagnemails, automatisering og leadindsamling løftede vores omsætning. Samarbejdet med Webbler var præget af effektive opsætning og hurtige svar på mine spørgsmål. Morten Damgaard

Indehaver, Corner Of The West IVS