Next Level Games vækster med 249% på et år

Fokus på de rigtige produkter og kanaler i samspil resulterede i 249% vækst på et år.

+160% stigning i Google Ads omsætning

+560% stigning i omsætning fra sociale medier

+205% stigning i organisk omsætning

Udfordringen

Next Level Games kom til os med et ønske om at vækste deres shop med online markedsføring. De ledte efter en samarbejdspartner som ikke blot havde kendskab til diverse markedsføringskanaler, men også kunne forstå deres branche, udfordringer, og potentiale, samt nogle de kunne sparre nye muligheder og tiltag med.

Deres produkter var der interesse for, dog var deres udfordring at der var tale om nicheprodukter, hvilket krævede et større målgruppefokus, samt kendskab til målgruppemulighederne på diverse markedetsføringsplatforme. Derudover varierede deres avance på produkterne meget, hvilket gjorde at der i højere grad skulle sættes fokus på at solgt de produkter som havde en fornuftig avance, eller betydeligt mindske CPA på produkter med lav avance.

Løsningen

Først og fremmest var det essentielt at vi aktiverede de mest effektive markedsføringskanaler, hvor vi havde mulighed for at ramme deres specifikke målgruppe. Her skulle der på Google Ads og Facebook, sættes kampagner op som vidste annoncer med indhold som var så relevant som muligt for dem de ramte.

På Google Ads blev der opsat shopping og søgeannoncer, så Next Level Games blev vist, når der var nogle som aktivt søgte efter nogle produkter i deres sortiment. Derudover gjorde vi bl.a. også brug af display retargeting, således de tidligere besøgende blev eksponeret for de produkter som de havde vist interesse for, i Googles display netværk.

På Facebook gjorde vi brug af dynamiske produktannoncer, som både var målrettet til helt nye kunder, samt tidligere købere og besøgende. Med mulighederne på Facebook kunne vi vise produkter til brugere som havde set selv samme, eller lignende produkter, på konkurrerende webshops, således kunne vi sikre os at vores annoncer blev vist til de mest relevante nye brugere.

Udover de betalte kanaler igangsatte vi også optimering af webshoppen for SEO, så vi kunne opnå bedre søgeordspositioner og øge den organiske trafik. Den organiske trafik var kontinuerlig gratis trafik til siden, hvilket især gav mening for produkterne med lav avance, således konverteringerne af disse kunne øges, uden at der skulle betales for det, og derfor ikke risikere at salget ikke genererede profit.

Sidst men ikke mindst blev affiliate markedsføring også igangsat, hvilket blot var endnu en kanal, hvor vi kunne hente nye kunder, dog til en meget fordelagtige priser kontra andre betalte kanaler. Det er sjældent at det ikke giver mening for en webshop at annoncere på affiliate netværk, da det er en 100% performancebaseret kanal, og man i de fleste tilfælde selv kan definere din provision.

Resultaterne

Den nye struktur på markedsføringenskanalerne skabte ikke blot vækst på kort sigt, men grundet kontinuerlig optimering af annoncer og kampagner baseret på bl.a. nye varer og forudbestillinger, samt langsigtede investeringer som bl.a. SEO, blev der skabt en vedvarende vækst, som fortsætter til den dag i dag.

Webshoppens store succes gjorde det også muligt for Next Level Games at få nye lokaler, og har i dag også en fysisk butik i Ikast, som både fungerer som lager samt spille- og eventbutik.

Et år inde i samarbejdet, ser vi på en omsætningsvækst på 249%, hvilket er med en ROAS på Google Ads og Facebook på over 10, samt over dobbelt så mange forsideplaceringer på relevante søgeord.

Vi er derfor stolte af den succesfulde markedsføring af Next Level Games, og ser fortsat frem til et samarbejde som er præget af god sparring, dialog og ikke mindst resultater.

Kundeudtalelse

“Vi vil ikke undvære Webbler! De har gennem de seneste 12 måneder, hjulpet med at vækste vores webshop med 300%! Vores personlige kontakt Kevin, er flink og hjælpsom, samt god at sparre med.”

- Rasmus Færge // Medejer, Next Level Games