
Udfordringen
Ebildele kom til os med et ønske om at vækste deres online forretning. Med et mindre organisk salg, så de potentiale men havde ikke selv erfaringen til at få mest muligt ud af de forskellige online markedsføringskanaler. De så derfor en mulighed i et samarbejde med Webbler, hvor de kunne få kyndig vejledning og sparring.
Løsningen
Med et afsæt i at få etableret en solid base for vores marketingindsats blev fokus i første omgang Google Ads og Meta Ads.
På Google har vi arbejdet intensivt med søgeord for at være synlige på samtlige relevante søgninger. Vores kampagne struktur inkluderede en performance max, brand og søgeords kampagne. Arbejdet med performance max har budt på arbejde med produktkategorier og målgruppe signaler forankret i konkurrenter, interesser og søgeord. Det har betydet at vi kunne målrettet shopping- og tekstannoncer med relevante produkter til potentielle kunder. Derudover har den dynamiske søgeordsannonce sørget for at vi fanger lavthængende frugter og finder nye søgeord med potentiale.
Med Meta Ads ligger der et stort potentiale i at nå ud til samtlige led i kunderejsen, således at det ikke kun er nye kunder men også interesseret og allerede eksisterende kunder, som bliver eksponeret for annoncerne. Med et stort fokus på populære produktkategorier valgte vi at vise disse frem til potentielle kunder gennem dynamiske produktannoncer. Ebildele har et enormt stort sortiment af produkter, så det var essentielt at vi havde fokus på disse produkter da vi vidste at der lå interesse i dem. Denne koncentreret strategi åbnede op for en masse relevant trafik, som vi så kunne samle op i retargeting kampagner.
Ligeledes har vi med stor succes arbejdet med udvalgte produktkategorier og fremhævet dem med grafisk materiale. Særligt arbejdet her, hvor vi har identificeret de populære produktkategorier og arbejdet med detaljeret målretning, for at sikre at det kun er de mest relevante annoncer, som bliver vist til hver målgruppe, har haft et stort afkast.
På tværs af kanalerne har vi formået at udnytte den synergi der er mellem Google og Meta. Hvor Google sørger for at vi rammer efterspørgslen med søgeords optimeret annoncer, kan vi samle op på den relevante trafik med Meta, som ikke konverterede på Google, med vores retargeting kampagner samt kunne skabe efterspørgsel gennem annoncer med fokus på de populære produktkategorier.
Resultaterne
Med det store fokus på kerne kanaler som Google og Meta Ads er Ebildeles omsætning i Q4 steget med 274 % sammenligner man med året forinden.
Kigger vi isoleret på kanalerne er der skabt 745 % mere omsætning på Meta med en samlet ROAS på 6 i, og vi har set en vækst på 380 % i omsætning på Google med en samlet ROAS på 8,26 gennem et øget arbejde med fokus på søgeord.
Vi ser frem mod 2023 med spænding for hvad der venter Ebildele, og glæder os til at hjælpe dem på vej mod endnu mere vækst - nu med fokus på SEO også, hvor vi skal arbejde med søgeords placeringer organisk!