Øg effektiviteten af din Pinterest annoncering med disse målgrupper!

DATO

7. september 2022

LÆSETID

4 min.

SKREVET AF

Julie Bjerre

DATO

7. september 2022

LÆSETID

4 min.

SKREVET AF

Julie Bjerre

Er du i tvivl om, hvor du skal sætte ind, for at få mest muligt ud af din annoncering på Pinterest? Gør brug af Pinterest’ målretningsmuligheder og brug dine penge mest effektivt.

Det kan være svært at finde både hoved og hale, når man starter på et nyt medie – og det vil vi gerne hjælpe dig med. På Pinterest har du mulighed for at ramme de mest relevante pinners (brugere) for lige netop din virksomhed ved at gøre brug af målgrupper! Her har du 5 bud på de mest interessante Pinterest målgrupper, som du skal bruge i dit kampagne set-up!

 

5 effektive Pinterest målgrupper

Nogle af målgrupper kan du nok kender fra Facebook og Google – og det er netop det, som gør Pinterest særligt interessant. Pinterest er nemlig både en søgemaskine og et socialt medie – og dermed dine muligheder endnu større for at finde de rette målgrupper.

På Pinterest arbejder der med disse 5 målretningsmuligheder:

  1. Audiences baseret på din Pixel
  2. Audiences ud fra Pinterest engagement
  3. Audiences ud fra uploadede kundelister
  4. Målretning ud fra keywords
  5. Målretning ud fra interesser

Lyder det genkendeligt? Pinterest har taget det bedste fra både Google og Facebooks målretningsmuligheder – og du kan derfor både ramme folk i deres aktive søgefase men også ud fra deres adfærd og interesser!

Her dykker vi ned i de enkelte målgrupper:

 

Pixelbaserede målgrupper: Opret relevante målgrupper på baggrund af tidligere besøgende

Når først din Pinterest pixel har modtaget nok data kan du oprette pixelbaserede målgrupper på baggrund af dine tidligere besøgende. Ved at gøre brug af sin pixel data i sine målgrupper springer du hurtigt et skridt eller to over – og Pinterest kan allerede med afsæt i disse data spore sig ind på de mest relevante brugere for dig!

 

 

Styrk din Pinterest interaktion med engagement-audiences!

Er du allerede godt i gang organisk (eller betalt) på Pinterest kan du gøre bruge af engagement-audiences. Her tages der udgangspunkt i pinners, som tidligere har engageret sig med dit indhold og dermed vist interesse for din virksomhed og/eller produkter.

 

 

Upload dine kundelister – og brug dem effektivt i din Pinterest annoncering!

En anden effektiv målgruppe er dine kundelister! Har du en oversigt over tidligere kunder, som blot ligger i din back-end og samler støv? Så er det på tide at bruge dem i din Pinterest annoncering. Ved at uploade sin kundelister giver man Pinterest et tydeligt billede af hvad for nogle kunder, som man allerede har nu og ud fra det kan Pinterest finde både nye relevante kunder men også hjælpe dig med at genaktivere de tidligere kunder.

 

 

Find nye kunder ud fra interesser

Har du allerede en ide, om hvilken type kunder, der er interesseret i dine produkter – og måske hvilke interesser de har? Så skal du bruge Pinterest interesse-målretningsværktøj. Der er et hav af interesser man kan vælge – hvad enten man sælger interiør, tøj, sportsartikler eller andet.

 

 

Tilføj relevante søgeord – og find nye potentielle kunder!

Udover at finde relevante kunder ud fra interesser, kan du også udvide din målretning ved at tilføje relevante søgeord.

Genbrug evt. dine søgeord fra Google Ads eller søgeordsanalyser – og tilføj dem på samme måde i Pinterest ved brug af broad, sætnings-, eksakt og negative match.

Du opnår det bedste resultat ved at tilføje med end 25 søgeord.

 

 

Med disse målgrupper formår du at ramme hele salgstragten i form af både at indhente nye kunder gennem interesser, søgeord og lookalike-målgrupper samt at genaktivere tidligere engagerede, besøgende og/eller kunder gennem remarketing.

Giv dig i kast med det og lav splittest på de forskellige målgrupper, så du på sigt kender dine mest effektive målgrupper – og ved hvor du skal lægge indsatsen fremadrettet.

Held og lykke med det!