Magento SEO

Få din Magento-webshop #1 på Google. 

Udnyt platformens muligheder

Magento har i sig selv en række gode muligheder for at arbejde med SEO; og med et solidt fundament i form af en veludviklet webshop er du godt på vej.

Kontakt os, hvis du har brug for hjælp til Magento SEO. 

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

E-commerce - Cases

Historier fra webshop kunder som vi har udført arbejde for.

DesignGaragen får pengene 23 gange igen.

 DesignGaragen er en af landets største forhandlere af interiør og møbler online. Med et stort udvalg af kendt såvel som nye brands, vækker navnet genklang for mange bolig entusiaster.

LÆS CASEN OM DesignGaragen ⋙

 

149% stigning i samlet omsætning

Corner Of The West er et Danproduceret tøjmærke med rødder i vestjylland.

LÆS CASEN OM Corner Of The West ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

SEO Magento

Magento er en webshop platform, der kræver lidt mere fingerspitz gefühl, end det gør på mange platforme, hvor der er tale om en closed, hosted webshop. Med Magento er der næsten uendelige muligheder, hvis du selv kan noget teknisk – og særligt når det drejer sig om SEO Magento er der massevis af ting, du skal være opmærksom på. Har du et ønske om at ranke højt på Google i forhold til produkterne i din webshop, er der en lang række parametre, du skal være opmærksom på.

 

At lave SEO på en Magento-shop forudsætter, at du kan begå dig backend. Det er et af de mest komplekse shopsystemer overhovedet, hvor du basically kan få det, som du vil have det. Lad os dykke ned i, hvad du kan gøre i relation til søgemaskineoptimering af din Magento webshop. For der er jo ingen grund til at have en webshop, hvis ikke dine potentielle kunder kan finde dig, vel?

 

 

Begynd fra toppen

Google har et såkaldt “crawl budget” og begynder at læse din webshop fra toppen, når den skal vurdere dig i forhold til dine konkurrenter. Her er din fornemmeste opgave at hjælpe søgemaskinen på vej, så du kan overbevise den om, at det, den finder hos dig, skal have bedre placeringen end andre. Begynd fra toppen, og slå Server URl rewrites til, hvilket gør dig i stand til at ændre på URL’erne i shoppen. Giver dine URL’er mening, når man ser på din menu, dine h-tags og søgeord, har Google nemmere ved at finde vej og gennemskue din shop.

 

I og med, at du har en Magento webshop, må det næsten antages, at du er fingernem og kan kode. Her vil det give god mening, hvis du også går ind i din .htaccess-fil og får styr på dine URL’er. Blandt andet så du ikke har http men https og dermed SSL på din shop. Det er med til at skabe tillid, eftersom dine besøgende shopper i en krypteret shop, hvor personfølsomme oplysninger ikke kan misbruges.

 

 

Hav h-tags de rigtige steder

H-tags – også kaldet over- og underoverskrifter – er med til at fortælle Google i hovedoverskrifter, hvad den kan forvente at finde på din side. Men i en Magentoshop skal du selv sørge for, at du har h-tags de rigtige steder. Dvs. at dine udvalgte søgeord skal forekomme i disse, således at Google hurtigt kan se, at der her er tale om fx Nike løbesko, da URL’en også hedder noget med det. Så korte URL’er som muligt kombineret med h-tags indeholdende søgeord.

 

 

Komprimering af billeder og optimering af hosting

Når man taler om SEO Magento, er der oftest tale om store webshops, der har mange produkter. Din shop bliver derfor tung og langsom, hvis ikke dine billeder er godt nok komprimeret. Har du flere tusinder varer, er det en større opgave, der bør prioriteres allerede fra starten.

 

Load tiden af din webshop spiller en væsentlig rolle i relation til SEO i Magento. Fordi det handler om brugeroplevelsen, og at Google ikke vil levere dårlige resultater, ser den skævt på langsomme sider og giver dem ringere placeringer. Du skal derfor sørge for, at hele din webshop er så hurtig som muligt – og her kommer hosting ind i billedet. Gå din udbyder efter i sømmene, således at du er sikker på, at du har det rette fundament til at kunne byde dine kunder velkomne.

 

Husk, at det gælder om at skabe den bedst mulige brugeroplevelse for dine kunder. Se ikke diverse optimeringer som et nødvendigt onde men som en service, der gør, at folk vælger din shop. Dit udstillingsvindue er på Google, så gør din butik så pæn og ren som mulig. Og det er det, Magento SEO kan bidrage til.

 

 

Godt indhold er en vigtig del af SEO i Magento

Bugner det med produkter i din webshop, skal de selvfølgelig have en god beskrivelse. Godt indhold er afgørende for, om du rent faktisk sælger noget, men også om du får noget trafik til din side. For er dine produkter ikke udstyret med en beskrivelse baseret på de søgeord, du gerne vil findes på, løber dine konkurrenter med kunderne. Gør dig umage med at få udarbejdet en søgeordsanalyse, så du kan kortlægge, hvilke ord du vil findes på og hold dem op mod den pågældende konkurrence.

 

Billeder er en vigtig del af indholdet på din side, hvilke er med til at sælge produktet. Du kan jo prøve en måned med og uden billeder og hurtigt se, hvad der performer bedst. Få derfor taget nogle solide billeder, der ser professionelle ud. Det er ikke her, du skal gå på kompromis. Derudover skal alle billeder have deres alttags udfyldt, hvilket fortæller Google, hvad der er på hvert billede. Og så skal du hjælpe Google på vej med gode og beskrivende title- og metatags.

 

 

Andre gode kilder til Magento SEO

Hvis du ønsker at læse mere om SEO i Mangeto, så vil jeg anbefale dig at læse med disse steder:

 

Byg links til din shop og få et kvalitetsstempel af Google

Har du ikke beskæftiget dig med linkbuilding før, er det om at komme i gang. For dine konkurrenter bygger allerede løs. Når en hjemmeside linker til dig, tænker Google godt om dig. Men det pågældende link skal gerne relatere sig til din branche eller være et autoritært medie som fx borsen.dk eller andre medier. Det tager tid at bygge links, da disse skal forekomme naturligt – og der skal være de rette ankertekster med bred variation.

 

Hos Webbler har vi mange års erfaring med SEO på Magento, og linkbuilding er en essentiel del af at få din webshop til ranke bedre end dine modspillere. Men det tager tid at bygge op, og Magento SEO er noget, der er kontinuerligt og skal arbejdes med hele tiden. Vi kan hjælpe dig med det indledende analysearbejde og sikre dig struktur på dit SEO-arbejde. Vi agerer sparringspartner og kan sågar også eksekvere på alt fra det tekniske setup i din shop til at varetage offpage SEO, så du ikke selv skal bekymre dig om det hårde arbejde, der er med til at sikre dig gode placeringer på Google.

 

Er du interesseret i høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig, tager vi gerne en ganske uforpligtende kop kaffe.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS