LinkedIn-remarketing

Genskab dialogen med dine tidligere kunder på LinkedIn.

Påvirk dine kunder igen på LinkedIn

Dem der har besøgt din hjemmeside eller webshop, har givetvis været interesseret i dig eller dine produkter, så hvorfor slippe kontakten efter deres besøg? Med LinkedIn remarketing kan du annoncere målrettet mod personer der tidligere har besøgt din side, og genskabe kontakten til tidligere besøgende og potentielle kunder.

Vi kan hjælpe dig med at udvælge den rigtige remarketing strategi og eksekvere på den, således at du sikres at flest mulige besøg konverteres til nye kunder.

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

SoMe - Cases

Historier fra kunder vi har udført social medie markedsføring for.

Mini Art Cph får mere end 28 igen for hver krone de bruger

Mini Art Copenhagen er et kreativt og inspirerende sted til at købe interiør til børneværelset. Med nordisk stil og kvaliteten i højsædet, befinder de sig i toppen af interiør til børneværelset.

LÆS CASEN OM Mini Art Copenhagen ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

129% stigning i samlet omsætning

Raw58 producerer og sælger interiør i rå materialer, der giver et industrielt præg til boligindretningen.

LÆS CASEN OM Raw58 ⋙

LinkedIn-remarketing

Remarketing. De fleste har nok hørt om eller kender lidt til begrebet, men kan måske ikke lige definere betydningen heraf. Mange forbinder remarketing med noget, der eksklusivt er forbeholdt de største spillere på markedet for digital marketing som f.eks. Google og Facebook. Men faktisk har LinkedIn efterhånden indtaget en ikke ubetydelig position på feltet for remarketing, som åbner helt nye muligheder for din virksomheds brug af annoncering via sociale medier. Og potentialet er langt større, end du måske lige forestiller dig i første omgang. Annoncering via sociale medier vil udelukkende komme til at fylde mere og mere i fremtiden, og derfor er det også afgørende, at du er helt skarp i forhold til at levere relevante budskaber til de rette målgrupper – og at du rammer dem.

 

Så står du i den situation, at du har en Privat eller Business Account på LinkedIn, men reelt set ikke helt har styr på, hvordan du udnytter kontoen og din online tilstedeværelse på LinkedIn maksimalt, så må du endelig ikke tøve med at kontakte os. Hos Webbler er vi specialister i digital marketing, og vores konsulenter står parat til at hjælpe dig med enten at komme godt i gang med eller videreudvikle din annonceringsindsats på LinkedIn, så du får mest muligt ud af annonceringsplatformen og i sidste ende det bedst mulige afkast. Læs med her og bliv klogere på, hvad remarketing er, hvordan det kan gavne din virksomhed, og hvordan vi kan hjælpe dig på vej.

 

 

Hvorfor remarketing på LinkedIn?

Du kender sikkert til scenariet: Du har lige været inde og søge online på et produkt, og da du lidt senere åbner f.eks. Facebook, opdager du, at der dukker reklamer op for netop dette produkt eller lignende produkter i dit newsfeed eller ude i højre side. Dette er et velkendt fænomen og skyldes én ting: remarketing.

 

Men hvorfor ikke bare satse på remarketing via Facebook og Google, som vi allerede kender til og ved virker? Dette bør du som virksomhed også fortsat gøre, men vi anbefaler i den grad, at du giver LinkedIn en chance – om ikke andet supplerende – da dette medie har adskillige fordele, som gør det til en oplagt annonceringsplatform.

 

For det første er LinkedIn den største sociale medieplatform for professionelle netværk, hvor over 500 millioner brugere gennemsnitlig spenderer mindst to timer på månedsbasis – og dette tal stiger stødt. For det andet placerer fire ud af fem LinkedIn-brugere sig inden for kategorien af, hvad man kan kalde vigtige beslutningstagere i virksomheder, hvilket er et særligt attraktivt segment for eksempelvis B2B-virksomheder. For det tredje viser undersøgelser, at LinkedIn-brugerne har dobbelt så stor købskraft som den generelle internetbruger. Kort sagt: LinkedIn samler en kæmpestor gruppe af relevante og interessante personer, der udgør potentielle kunder eller
samarbejdspartnere for din virksomhed. Blandt andet derfor bør du implementere LinkedIn som en fast del af din virksomheds remarketing-strategi.

 

 

LinkedIn remarketing – ”Matched Audiences”

Men hvad dækker remarketing egentlig over? Remarketing betyder grundlæggende, at du retter din annoncering specifikt mod personer, som allerede har et kendskab til dig og din virksomhed – dvs. en målgruppe, der enten har søgt på din virksomhed eller decideret været i kontakt med din hjemmeside. Det er et faktum, at folk i dag handler online ud fra et tryghedsparameter, og derfor er det vigtigt, at din virksomhed eller brand er genkendeligt i (for)brugernes øjne.

 

Ligesom at Facebook praktiserer remarketing ved at anvende en lille trackingkode, kaldet Facebook-pixel, har LinkedIn lanceret ”LinkedIn Insight Tag”, som grundlæggende fungerer på samme måde. Denne trackingkode bliver installeret på din hjemmeside, hvorfra den indsamler oplysninger om de besøgende på din hjemmeside, som følgelig sendes til LinkedIn, hvor du har forskellige muligheder for at udnytte disse data i markedsføringsøjemed. Alle disse remarketing-muligheder er samlet under det, som LinkedIn selv betegner som ”Matched Audiences” – dvs. at du målretter annoncering mod personer og potentielle kunder, der matcher netop den målgruppe, som
allerede har udvist interesse for din virksomhed, og som derfor er særligt interessante kommercielt set.

 

 

Tre typer af LinkedIn-remarketing

Overordnet set er der tre måder, hvorpå du kan udføre remarketing via LinkedIn – eller rettere tre typer af ”Mached Audiences”. Den første måde kaldes ”contact remarketing” og handler om, at du udnytter allerede eksisterende data fra din virksomhed i form af de e-mail-kontakter, du har indsamlet, som du uploader i listeform på LinkedIn. Herefter matcher LinkedIn disse kontakter direkte med de individuelle brugere, så du kan levere relevant indhold til dem. Denne form for personcentreret annoncering er særligt velfungerende, hvis du eksempelvis vil lave remarketing til allerede eksisterende kunder i forbindelse med f.eks. nyheder eller opdateringer, hvis du ønsker at supportere din e-mail-marketing eller gerne vil gøre opmærksom på bestemte events, indhold, resultater eller casestudier.

 

Den anden form kaldes ”account targeting”, der grundlæggende giver dig mulighed for at uploade lister med op til 30.000 virksomheder, som du allerede samarbejder med eller ønsker at indgå samarbejde med, hvorefter LinkedIn krydser denne ”ønskeliste” med egne data på over otte millioner virksomhedssider. På denne måde kan du målrette annoncer specifikt til medarbejdere i disse virksomheder, hvilket særligt er relevant for B2B-virksomheder, der ved nøjagtig, hvilke andre virksomheder de ønsker at interagere med.

 

Den tredje mulighed kaldes ”website remarketing”, der som tidligere nævnt er LinkedIns pendant til Facebook pixel, hvor du vha. af en installeret javascript-kode på din hjemmeside kan monitorere, hvem der besøger din hjemmeside – og ligefrem specifikke undersider – og dermed målrette annoncer efter disse personer. På denne måde kan du både få værdifuld information til at opbygge dine målgrupper og eksponere budskaber for de personer, der er mest relevante.

 

Uanset hvilke former for LinkedIn-remarketing du vælger at benytte, tilbyder LinkedIm en lang række segmenteringsmuligheder, hvor du specifikt kan konstruere dine ønskede målgrupper ud fra forskellige parametre såsom jobtitel, jobfunktion, alder, køn, virksomhedsnavn, kompetencer og meget mere. Således er du sikret, at du rammer plet med din remarketing.

 

 

Individualiseret remarketing-løsninger er god remarketing

Står du og mangler sparring i forhold til, hvordan du får mest muligt ud af LinkedIn som en del af din digitale marketingstrategi, eller ønsker du generelt at blive klogere på, hvad mulighederne for LinkedIn-remarketing er, så må du endelig kontakte os. Hos Webbler står vores kompetente konsulenter altid klar til at vejlede dig i den rigtige retning, så du får de optimale betingelser for at udvikle og gøre din marketingindsats på LinkedIn helt skarp. Kontakt os allerede i dag til en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for netop dig. Vi opererer ikke med kassetækning, men tilbyder udelukkende individualiserede og skræddersyede løsninger, hvilket i vores optik giver de bedste resultater.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS