LinkedIn-annoncering

Nå din målgruppe på LinkedIn

Nå dine kunder på det professionelle netværk

LinkedIn er et mekka for personer der ønsker at netværke og skabe relationer med nye personer eller virksomheder. Dette er en mulighed af de store, i særdeleshed hvis du er en B2B virksomhed. Modsat Facebook annoncering når du dine potentielle kunder, når de befinder sig i deres professionelle sfære – og ikke i deres fritid. 

Vi kan hjælpe dig med at nå dine kunder på LinkedIn gennem en nøje planlagt strategi, der sikrer at vi på bedste hvis rammer netop den målgruppe der er mest relevant for din virksomhed. 

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

SoMe - Cases

Historier fra kunder vi har udført social medie markedsføring for.

Mini Art Cph får mere end 28 igen for hver krone de bruger

Mini Art Copenhagen er et kreativt og inspirerende sted til at købe interiør til børneværelset. Med nordisk stil og kvaliteten i højsædet, befinder de sig i toppen af interiør til børneværelset.

LÆS CASEN OM Mini Art Copenhagen ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

129% stigning i samlet omsætning

Raw58 producerer og sælger interiør i rå materialer, der giver et industrielt præg til boligindretningen.

LÆS CASEN OM Raw58 ⋙

Linkedin-annoncering

Når vi hører om annoncering på sociale medier, tænker de fleste nok i første omgang på Facebook, der da også er den førende annonceringsplatform blandt de eksisterende sociale medier. Men faktisk afspejler LinkedIn en lang række gode annonceringsmuligheder, som du og din virksomhed med fordel kan udnytte.

 

LinkedIn er verdens største faglige netværk med over 500 millioner brugere fordelt på over 200 lande, hvilket samlet set skaber en enorm potentiel penetrationsvidde for virksomheder, der ønsker at promovere sig i et professionelt netværk med rige muligheder for specifikke segmenteringer.

 

Så hvis du ønsker at blive skarp på og optimere din annonceringsindsats på LinkedIn, så tag fat i os. Hos Webbler er vi specialister i online marketing – også specifikt på området for sociale medier som f.eks. LinkedIn. Vi står altid klar til at hjælpe din virksomhed til at udnytte LinkedIns muligheder som annonceplatform – uanset om målet så er at generere nye kunder, nå en bestemt målgruppe, skaffe flere leads, øge kendskab, sikre nye permissions, identificere nye samarbejdspartnere eller simpelthen bare at øge afkastet.

 

 

Hvorfor annoncere på LinkedIn? – en række fordele

Der er en generel tendens til, at LinkedIn bliver overset som effektiv annonceringsplatform blandt udvalget af sociale medier. Men platformen rummer reelt set et væld af kommercielle muligheder og et stort potentiale, hvad angår annoncering. En af de største fordele ved LinkedIn er, at platformen generelt opfattes som et samlingssted for professionelle netværk, hvilket er med til i sagens natur at samle et kæmpe publikum i form af enkeltpersoner eller virksomheder, der alle er yderst engagerede inden for deres respektive brancher og erhverv. Dette gør det nemmere at identificere og målrette annoncer mod relevante personer eller målgrupper, hvilket særligt er oplagt for B2B-virksomheder.

 

En anden vigtig fordel er, at 4 ud af 5 brugere på LinkedIn kan kategoriseres som decideret beslutningstagere i en virksomhed, hvilket højner chancen for at ramme relevante personer med indflydelse.

 

Et tredje punkt er, at man på LinkedIn i dag har rig mulighed for at målrette annoncer til personer, der ikke p.t. følger din virksomhed, men som qua deres tilgængelige oplysninger, såsom jobtitel, branche, industri, funktion, kompetencer osv., er interessante for din virksomhed og dermed relevante som mål for annoncering – både som potentielle kunder og samarbejdspartnere.

 

LinkedIn afspejler altså uden tvivl et stort og til dels stadig uudnyttet potentiale annonceringsmæssigt, og vi hos Webbler vil med glæde hjælpe dig og din virksomhed til at få maksimalt ud af dette potentiale.

 

 

Typer af annoncering og segmenteringsmuligheder

Der findes forskellige typer af annonceringsmuligheder på LinkedIn, som du bør kende til. Det drejer sig overodnet set om følgende to typer: sponsorerede indlæg direkte i brugernes newsfeed og små tekstannoncer i højre side af sidevisningen. Førstnævnte annonceringsform udmærker sig ved at integrere sig naturligt som et opslag i brugernes newsfeed og kan målrettes mod relevante personer på tværs af både PC, mobil og tablet. Du betaler for denne unikke placering og kan som nævnt segmentere dit indhold efter en lang række parametre. Blandt det mulige indhold er særligt Lead Ads blevet populære, som basalt set er en kontaktformular fra din virksomheds hjemmeside, som bliver indlejret i brugernes newsfeed som en åben invitation til at besøge hjemmesiden.

 

Du har desuden også mulighed for at købe dig til sponsorerede InMails, dvs. målrettede annoncer direkte i relevante personers indbakke, hvor du kan sende alt lige fra kommercielle budskaber, filer til download til invitationer. Her er fordelen særligt, at budskabet bliver personaliseret, og du opnår en skærpet opmærksomhed omkring annonceringen.

 

Den anden annonceringsform, tekstannoncer, er nemme og hurtige at oprette, da man selv vælger, hvilken målgruppe man ønsker at ramme samt et passende budget, og så betaler man udelukkende pr. klik eller pr. eksponering – dvs. kun for de annoncer, der rent faktisk virker og har effekt.

 

Mulighederne er altså mange, og selvom det kan forekomme relativt simpelt, ligger der en lang række overvejelser, prioriteringer og valg bag LinkedIn annonceringen, som ikke er italesat ovenfor – og ikke mindst et stort analytisk benarbejde i forhold til målgrupper og brugeradfærd. Derfor vil vi hos Webbler med glæde gøre det hårde arbejde for dig, så du er i gode hænder og er sikret en annonceringsstrategi på LinkedIn, der har din virksomheds specifikke målsætninger for øje hele vejen igennem.

 

 

Retargeting på LinkedIn – et væld af målretningsmuligheder

Ligesom at Facebook-annoncering rummer en lang række muligheder for at målrette din virksomheds kommercielle budskaber, har du mulighed for at målrette kampagner og annoncer mod specifikke målgrupper på LinkedIn – og dog i mindre grad. Foruden det obligatoriske målretningsparameter ”beliggenhed” kan du vælge mellem bl.a. alder, køn, jobtitel, uddannelse, industri, virksomhedsnavn, kompetencer, jobfunktion og mange flere. LinkedIn anbefaler selv, at man ikke vælger mere end to parametre for at undgå en alt for snæver og specifik målgruppe, hvilket kan influere på kampagnens effektivitet.

 

Som virksomhed kan du altså målrette din annoncering mod professionelle profiler på LinkedIn ud fra tilgængelige oplysninger, men du kan også udnytte allerede eksisterende data i virksomheden – eksempelvis kunde- eller e-mail-lister, virksomhedslister eller bare hjemmesidebesøgende brugere – til at udforme brugerdefinerede målgrupper, som du således kan målrette dine budskaber mod. I denne forbindelse har du også mulighed for at arbejde med såkaldte ”Matched Audiences”, dvs. at matche personer, som har besøgt din hjemmeside eller står på en virksomheds eller e-mail-liste med brugere på LinkedIn for dermed at øge chancen for at ramme særdeles relevante interessegrupper og potentielle købere.

 

Du har yderligere mulighed for at få afrapportering på dine annonceindsatser fra LinkedIns demografiske rapportering, der giver anonymiserede informationer om, hvem der reagerer på dine annoncer, hvilket kan give dig en fornemmelse af den pågældende annonces effekt.

 

Ønsker du at få sparring med hensyn til retargeting-mulighederne på LinkedIn, skal du være meget velkommen til at henvende dig til os. Sammen kan vi uden tvivl ramme plet med din virksomheds målrettede annoncering.

 

 

Hvad koster det LinkedIn-annoncering?

Svaret på ovenstående spørgsmål er, at det i bund og grund er en vurderingssag, der er op til den enkelte virksomhedsejer. Overordnet set kan man sige, at du kan vælge at betale på tre måder: med ét samlet annonceringsbeløb, med et dagligt budget eller det beløb, du er villig til at betale pr. klik, eksponering eller leverede InMails. Det er dybt kontekstafhængigt, hvor stort et budget man bør allokere til LinkedIn-annoncering, og hvordan man vælger at afregne, men hos Webbler vil vi meget gerne komme med et kvalificeret bud og vejlede dig til den rette investering af dine penge – så du kan få det bedst mulige afkast.

 

 

Skræddersyet LinkedIn-annoncering

Er du stadig lidt i tvivl om, hvordan LinkedIn reelt set fungerer som annonceringsplatform, og er du usikker på, hvordan du bedst udnytter det store kommercielle potentiale, som platformen afspejler? Så henvend dig hurtigst muligt til os og få en uforpligtende snak og tilbud. Hos Webbler er vi specialister i digital marketing og online annoncering, og vi vil med glæde hjælpe dig på den rette vej i denne jungle af annonceringsmuligheder. Vi arbejder hverken med lange bindingsperioder eller høje startgebyrer, og vi leverer udelukkende løsninger, der er skræddersyet efter netop din virksomheds situation, behov og ønsker. Kun på denne måde kan vi sammen skabe succes med din annonceringsstrategi.

 

Kontakt os allerede i dag – vi ser frem til at høre fra dig.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS