Leadgenerering

Få flere leads til din virksomhed gennem online marketing.

Effektiv leadgenerering med høj livstidsværdi

Med indsamling af leads kan du forkæle din salgsafdelingen samt sætte skub i din email marketing. Og med de rigtige redskaber får du hurtigt fat i din målgruppe – og deres relevante oplysninger!

Vi hjælper dig med leadgenerering gennem online marketing. Og vi kan følge dem til dørs med email markedsføring og marketing automation.

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

Marketing Automation - Cases

Historier fra kunder, hvor vi har arbejdet med automatisering. 

149% stigning i samlet omsætning

Corner Of The West er et danskproduceret tøjmærke med rødder i vestjylland.

LÆS CASEN OM Corner Of The West ⋙

227% flere besøgende fra organisk trafik

FoodTV er Danmarks foretrukne online madunivers. Universet er skabt af folkene bag den folkekære serie Masterchef.

LÆS CASEN OM FoodTV ⋙

129% stigning i samlet omsætning

RAW58 producerer og sælger interiør i rå materialer, der giver et industrielt præg til boligindretningen.

LÆS CASEN OM RAW58 ⋙

Leadgenerering

Uanset om du skal forkæle salgsafdelingen eller bruge leads til dit nyhedsbrev i til jeres online marketing, så er leadgenerering et enormt værdifuldt arbejdsområde. Og det kan have store indvirkninger på, om I får det optimale ud af jeres markedsføringsbudget.

 

Den rigtig gode leadindsamling stiller selvfølgelig store krav til, hvad der bliver gjort med disse leads, så snart de signer sig op. Og det er dels et salgsspørgsmål, men kan i høj grad også være et marketing-spørgsmål. Sørger I får at levere det rigtige indhold til jeres leads i jeres mail marketing-setup, så de går fra nye leads til kunder? Gør I brug af marketing automation, så I kan skyde godt indhold ud til de rigtige brugere… helt automatisk?

 

 

Indsamling på sociale medier

Både LinkedIn og Facebook er kommet godt med, når det kommer til leadgenerering – med hhv Lead Gen Forms og Lead Ads. Nogle spændende annonceringsformater, hvor du giver dine brugere mulighed for at tilmelde sig uden at forlade det sociale medier; de tilmelder sig direkte i annoncen. Og bagefter er det op til dig at sikre, at du får sendt dit lead det rigtige sted hen. Det kan fx være til jeres CRM-system eller det system, som I bruger til email marketing.

 

Til at foretage denne integration mellem de sociale medier og dit system kan du bruge integrationsværktøjre som Zapier eller LeadsBridge. De fungerer som et tandhjul, der binder disse sammen og sender information fra A til B.

 

Som webshop er disse formater oplagt til at bruge i fx dit retargeting-flow for at øge antallet af tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Og du kan i den henseende lokke med en rabatkode til din webshop eller en konkurrence med dine mest populære produkter. Begge ting er ofte uhyre effektive til at lokke folk til at afgive sine informationer og tilmelde sig.

 

 

Onsite leadgenerering

Webdesign er på mange måde afgørende for din leadgenerering onsite på websitet. Det kan være placering af tilmeldingsformularer, USP’er og CTA’er. Ydermere finder du også en række gode værktøjer, du kan gøre brug af.

 

Et af disse værktøjer er fx Sleeknote; et popup-værktøj, som kan gøre din tilmeldingsformular synligere ved aktivt at springe frem for brugeren. Denne kan være uhyre effektiv til indsamling af tilmeldinger til dit nyhedsbrev, men kan også bruges til at få folk til at henvende sig og efterlade fx telefonnummer og besked.

 

 

Fokus på LTV

At få leads ind i din database fremfor blot kliks på AdWords eller Facebook har afgørende betydning for din LTV; lifetime value på dine kunder. Et klik kan være væk igen på få sekunder. Et lead kan du påvirke og kommunikere én-til-én med lang tid; og derved sælge igen og igen.

 

Dermed sagt er det en mere langsigtet løsning, men kan også være mere afkastgivende.

 

 

Har du brug for hjælp til leadgenerering?

Vi har helt styr på, hvordan du øger din leadgenerering. Uanset om du er en webshop-ejer, der ønsker flere tilmeldinger til sit nyhedsbrev, eller du er en marketing-medarbejder, hvis fornemmeste opgave er at drive leads til salgsafdelingen, som de kan tage action på. Den helt rette strategi til indsamling af leads kan være unik fra virksomhed til virksomhed, og du kan få vores oplæg til, hvordan I kommer bedst i gang eller videre, hvis du kontakter os her.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS