Fang dine kunder med lækker video & lyd på Snapchat
Omkring 25 % af den danske befolkning benytter sig af Snapchat i 2022 – hvilket med stor sandsynlighed betyder, at din målgruppe muligvis også er at finde lige netop her!
Da Snapchat udkom tilbage i 2012, blev det hurtigt et favoritmedie – især hos den unge del af befolkningen.
Dette har dog udviklet sig med tiden. Brugergrupperne bliver ældre, og nye trends opstår. Vi ser i højere grad, at aldersgruppen +35 også er flittige brugere af mediet.
Hvad er Snapchat?
Helt lavpraktisk fungerer det sådan, at du sender korte videoer til dine venner, som forsvinder igen, så snart modtageren har åbnet beskeden og lukket den igen. I begyndelsen var det kun muligt at sende billeder – som senere har udviklet sig til, at man også kan sende videoer, lave stories, skrive beskeder, foretage opkald og meget mere.
Med tiden er der også kommet et annonceringselement, hvor du som virksomhed kan markedsføre dig på platformen til netop din målgruppe.
Derfor skal du overveje Snapchat til din virksomhed
Du har måske allerede bemærket – ellers så gør du nok snart – at annonceringspriserne på Facebook & Google Ads er stigende og meget svingende, hvorfor at du i højere grad bør overveje at risikosprede – så du ikke har alt bundet op på få kanaler. Det vil styrke din samlede strategi, og beskytte mod bl.a. større udsving. Vi oplever, at CPM-priserne, altså det du betaler pr. 1000 visning på Snapchat, er billigere end på Facebook. Det betyder, at du kan nå endnu længere ud med dine annonceringskroner, og potentielt lede mere trafik ind til din side, som i sidste ende øger sandsynligheden for at få flere salg.
Du har mulighed for at målrette annoncerne meget specifikt til din ønskede målgruppe, og derved opnå et større kendskab til dit brand. Ligeledes har du med Snapchat, som Facebook og andre kanaler, mulighed for at lave retargeting annoncer, hvor du målretter til kunder, som tidligere har besøgt din side – men ikke købt noget. Det betyder, at du kan samle op på den trafik, der bliver genereret ind til sin side – og målrette annoncer til kunder, som allerede kender din virksomhed. Du kan også finde nye kunder på Snapchat gennem deres forskellige målretningsmuligheder. Her kan man kan bl.a. opsætte ”brugerdefinerede målgrupper”, ”Lookalike målgrupper”, ”kundelister” og mange flere.
Vi hjælper mere end 100
virksomheder med at vækste online.

Ebildele
Opnår vækst på 274% på indeks

SimpleFashion.dk
52% vækst for SimpleFashion, som lagde hånden på kogepladen sammen med os!

Next Level Games
560% stigning i omsætning fra sociale medier

VIRUS Performance
VIRUS ekspanderede succesfuldt til Europa

SMRS.dk
141% stigning i organisk trafik

SlikWorld
695% vækst i den samlede omsætning på bare 1 år
Hvilke annoncer skal man satse på?
Dette afhænger selvfølgelig af, hvor mange penge, du er villig til at investere i annonceringen på Snapchat – da der er rigtig mange muligheder for at lave forskellige annoncetyper. Man kan bl.a. lave de klassiske annoncer med et enkelt billede eller en video, der så bliver vist i enten stories eller andre formater.
Du kan lave dynamiske annoncer, som man kender det på Facebook, hvor man på baggrund af adfærd kan vise produkter, den besøgende tidligere har vist interesse for. Tilsvarende kan du også på Snapchat vise produkter, til dem som ikke allerede har besøgt siden. Det sker på baggrund af de informationer, som Snapchat har tilgængelig.
Vi anbefaler, at man som minimum opsætter to slags målsætninger på Snapchat:
- Prospecting annoncer (målrettet dem der ikke kender siden).
- Retargeting annoncer (målrettet dem der kender siden).
På denne måde er du garanteret at finde potentielle kunder samt samle op på den trafik, du i forvejen får ind på din shop. Jo mere trafik, du får ind på din side, jo mere data har du at arbejde med på Snapchat – og derfra nemmere at lave relevante annoncer.
5 hurtige om Snapchat
- På Snapchat bliver ca. 60 % af alle videoer afspillet med lyd, i forhold til Facebook, hvor 85 % bliver de afspillet uden lyd.
- Den gennemsnitlige bruger benytter mediet mere end 30 minutter om dagen.
- Langt størstedelen af brugerne på Snapchat er kvinder – faktisk helt op til 70 %.
- Blandt aldersgruppen 26-35 år er 54 % af disse på Snapchat.
- Mere end +200 millioner daglige bruger i hele verden.
Fang dine kunder allerede i dag
Kan du også se alle mulighederne med Snapchat – og vil du gerne blive klogere på, hvordan det optimalt kan implementeres i din markedsføringsstrategi?
Et samarbejde med Webbler vil betyde, at vi tager et kig på dit samlede setup og undersøger, hvor du har uudnyttet potentiale.
Kontakt os og hør mere om dine muligheder med Snapchat.