Øg trafik og salg gennem Google Search Ads

På Google handler det i høj grad om at imødekomme en efterspørgsel. Derfor målrettes mange annoncer specifikke søgeord. Det er forskelligt fra webshop til webshop – også inden for samme branche – hvilke søgeord som er relevante og virker.

Lad os præsentere Google Search Ads. Google Search Ads er blot en ud af mange typer ads du kan køre fra din Google annoncekonto. Har du brug for hjælp og sparring ift. opsætning af dine search ads, så tag endelig kontakt til os.

Arbejd på tværs med Google Search Ads

 Google Search ads er én type ads, men du kan med fordel bruge dem på flere forskellige måder. Alt det afhænger af er, hvem du gerne vil ramme, hvad de søger på, og hvordan dine søgeannoncer sættes op. Som nævnt handler det særligt på Google om at imødekomme efterspørgslen. Det betyder for dig, at du skal blive skarp på, hvor det største potentiale ift. efterspørgsel er i din forretning. 

Her kan du bruge Google Ads søgeordsplanlægningsværktøj til at undersøge din branche, dine kategorier og helt ned på det enkelte produktniveau. Når du anvender dette værktøj bliver du klog på, hvad den gennemsnitlige pris er, hvilken tid på året der søges mest på netop dette søgeord – og er det for dyrt ift. det annoncebudget du har afsat, vil du også blive præsenteret for alternative søgeord. På denne måde bliver du hurtigt klog på, hvor du skal lægge din kræfter. For er der ingen søgninger, giver det heller ingen mening at bruge tid på opsætning af annoncer.

Google Search Ads
– Strategisk brug af Google Ads

Når du bevæger dig ud på nye områder, eller afprøver ting, du ikke har kendskab til, kan det tage lidt tid at komme på ret køl. Det er lidt samme billede vi ser med Google Ads – da mulighederne her er mangfoldige.  Heldigvis for dig har vi allerede brugt mange timer – og penge – på at test diverse setups af, og det har vi lært af. Derfor ved vi også nu, hvordan vi bedst muligt får forrentet dit annoncebudget på Google Search Ads.

En ting, som selvfølgelig skal være på plads, er søgeordene. Vi skal altså lave søgeannoncer, som er målrettet de mest relevante søgeord for din webshop. Når vi arbejder med search ads arbejder vi primært med fire forskellige typer. Der er brand annoncerne, som målretter et af de vigtigste søgeord, nemlig dit brandnavn. Altså navnet på webshoppen. Bevares, det er de lavthængende frugter denne type annoncer høster, men er der folk som specifikt leder efter netop din shop, skal du også være der – og være synlig. Ellers kan det være at de i stedet finder frem til din konkurrent, selvom de egentlig gerne ville handle hos dig.

Vores DSA annoncer – også kaldet dynamiske søgeannoncer – har til opgave at regne ud, hvad den søgende leder efter, og dertil udforme en annonce på baggrund af indhold fra webshoppen. Denne annonce lærer os to ting. Dels hvor godt vores indhold er – og dermed hvor godt Google kender os, og dels bliver vi klogere på, hvad folk søger efter, når de finder en annonce fra os. Netop dette er essentielt, når vi opsætter brede og smalle søgninger på søgeord. Vi har selvfølgelig viden fra vores søgeordsanalyse gennem søgeordsplanlægningsværktøjet, men data fra vores DSA fortæller os, hvad folk leder efter lige nu, og hvilket behov det er vi skal dække. 

Står du i den situation at have data et år tilbage, kan du forud for sæsoner eller måneder se, hvad der blev søgt flittigt på året før, og klargøre dine annoncer. Det sætter jer foran de andre, og jeres chance for salg bliver derved forøget.

Vi hjælper mere end 100
virksomheder med at vækste online.

Hvad koster Google Search Ads?

Ligesom med Google Shopping er der ikke her et enkelt facit, og det ligeledes her er fuldstændig kontekstafhængigt. Som alle andre prissætninger handler investeringerne om, hvor stor konkurrencen og efterspørgslen er på det konkrete produkt samt de aktuelle brancheforskelle.

Derfor handler det om at skabe balance, så du får mest for igen for dine penge og det afkast din forretning har brug for. Når vi først får fat, vil vi løbende i samspil kunne hæve annoncebudgettet, og nå endnu længere ud.

Her vil vi hellere end gerne være din sparringspartner.