Synlighed med attraktive bannere

Med displayannoncering kan du købe dig synlig over for relevante målgrupper og bruge det aktivt i din remarketing-strategi.

Kontakt os, hvis du har brug for hjælp og råd til at få mest muligt ud af Displaynetværket på Google Ads.

Google Display-annoncering

Vi er alle bekendte med, at Google er den største søgemaskine i verden. Vi googler konstant, og som digitale, kritiske forbrugere er vores tidsforbrug i forbindelse med søgemaskinen støt stigende. Men faktisk er Google meget mere end det. Med sin enorme volumen er Google blevet en ekstremt attraktiv annonceringsplatform for kommercielle aktører, der ønsker at komme bredt ud med deres budskaber, produkter og serviceydelser.

Det er her, Google Display-annoncering kommer ind i billedet som en oplagt mulighed for effektiv annoncering for dig og din virksomhed. Med Google Display-annoncering kan du nå ud med målrettede budskaber til netop de målgrupper, der er allermest relevante for din virksomhed, og distributionsnetværket rummer et væld af potentielle visningssteder – alt lige fra websites og apps til YouTube-videoer. Med andre ord en ideel og ekstremt potent annonceringsplatform, der langt fra kun begrænser sig til tekstbaserede annoncer, men som tværtimod lægger op til mere visuelle annonceringsformer.

Der er mange gode grunde til at integrere Google Display-annoncering i din digitale marketing-strategi. Hos Webbler er vi specialuddannede i digital marketing og vil med glæde dele ud af vores viden samt vejlede dig, så du kan få mest ud af din Google Display-annoncering.

Hvorfor Google Display-annoncering?

Kunne du godt tænke dig at nå ud med dine kommercielle budskaber til potentielt set over 90% af verdens internetbrugere? Scenariet virker helt urealistisk, og er det måske også i realiteten. Ikke desto mindre er det netop dette, som Google Displaynetværket tilbyder dig. Netværket er bygget op omkring mere end to millioner websites, videoer og apps som du har mulighed for at annoncere via – svarende til en potentiel distributionsrækkevidde på over 90% af verdens internetbrugere. Det ville selvfølgelig ikke være hensigtsmæssigt eller muligt at ramme samtlige brugere, og derfor er det vigtigt, at du målretter din Google Display-annoncering ved at indsnævre og definere din målgruppe ud fra, hvilke personer der er mest relevante for netop din virksomhed og dens kerneydelse.

Foruden den enorme rækkevidde har Google Display-annoncering den fordel, at du har mulighed for at supplere de klassiske, tekstbaserede Google Ads med en mere visuel orienteret annonceringsform – og ligefrem mere interaktiv. Display-annoncering er her den optimale løsning, da en stor del af annoncerne udformer sig som visuelle bannerannoncer, der placeres strategisk i top, bund eller ude i siderne på diverse hjemmesider, apps eller i forbindelse med videoindhold.

Konkurrencen om brugernes opmærksomhed online er stor, og brugerne bliver konstant bombarderet med annoncer.
Netop derfor kan bannerannoncer være et ekstremt effektivt værktøj til at præsentere dine produkter eller serviceydelser på en visuelt iøjnefaldende, kreativ og appellerende måde, som differentierer dig fra dine konkurrenter. Med Google Display-annoncering får du mulighed for at øge dine reklamers synlighed og skabe blikfang – eksempelvis via karakteristiske logoer, farver, motiver osv. – der kan indprente sig på brugernes nethinde mere eller mindre (u)bevidst og skabe både brand-awareness og -genkendelse.

Denne form for visuel annoncering er altså en effektiv måde at anspore og motivere brugerne til at klikke på bannerannoncerne – og dermed i sidste ende øge chancen for brugerkonverteringer. Vi mennesker er generelt set visuelt drevne – så hvorfor ikke udnytte dette og implementere Google Display-annoncering som supplerende marketing-indsats til dine tekstbaserede annoncer. På denne måde styrker du din digitale markedsposition og ikke mindst din synlighed hos potentielle kunder og andre interessenter.

Vi hjælper mere end 100
virksomheder med at vækste online.

Annonceformater med Google Display-annoncering

Google Display-annoncering afspejler en lang række forskellige former for annonceformater, som du kan gøre brug af, hvis du har oprettet en Google Ads-konto. Overordnet set er der fire forskellige formater – enten tekstannoncer, bannerannoncer, tilpassede annoncer i G-mail og annoncer vist i apps. Displayannoncer, der er tekstbaserede, fungerer ligesom almindelige annoncer på Google Search. Her har vi at gøre med et annonceformat, der er opbygget helt klassisk omkring en overordnet overskrift, et par beskrivende tekstlinjer samt en webadresse.

Står du med et kampagnebudskab, der er relativt informationstungt og kompliceret, kan dette format være at foretrække, da du her har mulighed for eksplicit og utvetydigt at formulere budskabet. Omvendt kan den tekstbaserede form tendere til at forsvinde lidt i mængden og have svært ved at tiltrække den rette opmærksomhed. Netop dette kan bannerannoncerne kompensere for i kraft af deres visuelle karakter. Vha. æstetisk-visuelle midler kan du repræsentere din virksomhedsprofil eller dit kampagnebudskab på en mere kreativ måde, der fanger øjet og taler til brugerne via andre sanser.

Dette kan både være i form af statiske bannere, dvs. JPG- og PNG-formater, og i form af dynamiske bannere – også kaldet ”rich media”-bannere, dvs. GIF- og HTML5-formater. Sidstnævnte bannerannonce adskiller sig ved at kunne implementere tilpassede layouts, interaktive elementer, animationer, lydfiler og meget mere, hvilket er med til at give brugerne en multisensorisk helhedsoplevelse af den pågældende reklame. Dette interaktive lag kan være med til i højere grad at engagere brugerne og ideelt set motivere dem til selv at interagere med annoncen.

Der er altså både fordele og ulemper ved de respektive typer af formater, og de kan med fordel bruges i kombination for dermed at styrke din virksomheds samlede synlighed og position i Displaynetværket.

Segmenterings- og målingsmuligheder med Google Display-annoncering

Google Display-annoncering rummer en lang række muligheder for at målrette dine annoncer mod specifikke målgrupper. Disse målretningsmuligheder tager udgangspunkt i den viden og de oplysninger, du har om den pågældende målgruppe – eksempelvis demografiske forhold, interesser osv. På baggrund heraf har du med Displaynetværket unik mulighed for at målrette dine kampagner og annoncer specifikt efter f.eks. emner, søgeord, demografi, specifikke placeringer og personer der tidligere har besøgt din hjemmeside, som kombineret med din egen viden om din målgruppe sikrer dig, at du med høj sandsynlighed kan ramme de relevante personer med relevant indhold lige netop dér, hvor de er allermest tilbøjelige til færdes online – selvfølgelig inden for Displaynetværket.

Google Display-annoncering benyttes hyppigt til at køre remarketing kampagner, altså kampagner målrettet specifikt mod tidligere besøgende. Med Google Display-annonceringens enorme spændvidde får du dermed mulighed for at følge dine besøgende rundt på internettet, uden at skulle lave indkøbsaftaler med større mediebureauer.

Google Display-annoncering giver dig desuden rig mulighed for at monitorere, analysere og måle på dine kampagner og annoncer løbende. Ved hjælp af Google Ads kan du måle på kampagneeffektiviteten og dermed konstant holde styr på, om annoncernes performance og afkast stemmer overens med dine kampagnemål. Samtidig giver det mulighed for, at du kontinuerligt kan ændre, finpudse og optimere din Google Display-annoncering, så der er balance mellem, hvad du investerer og får tilbage.

Google Display-annoncering ud fra dine behov

Google Display-annoncering er et helt univers for sig, og der er mange ting at holde styr på og konstant nye ting at lære. Netop derfor tilbyder vi hos Webbler et samarbejde med dig om at skabe de optimale betingelser for, at du kan få succes med din virksomheds digitale annoncering.

Vi har en lang række specialuddannede konsulenter, der står klar til at vejlede og sparre med dig – og vi leverer udelukkende 100% skræddersyede løsninger, som er tilpasset nøjagtig efter din virksomheds aktuelle situation og behov.

Kontakt os allerede i dag til en uforpligtende snak, så vi kan få gang i eller optimeret din brug af Google Display-annoncering.