Leadgenerering er uundværligt!

En af de nok vigtigste discipliner i email marketing er leadgenerering. Har du læst med om automations og kampagnemails vil du vide, at målgruppen du sender mails til på sigt kan blive guld værd. Derudover vil du også vide, at opbygningen af en liste og selve leadgenereringen tager tid.

Har du brug for et ekstra sæt øjne for at sikre et sundt flow af nye kunder på din mailliste, står vi altid klar til at hjælpe dig godt på vej.

De vil hjertens gerne høre fra dig
Så gør dig umage

For at målgruppen du sender til kan blive guld værd, skal der selvfølgelig være nogle på din mailliste – og det er her leadgenerering kommer ind i billedet. Uden dette ben i din email markedsføring, kan du sætte nok så mange flotte automations op, samt sende nok så mange kampagnemails uge for uge, men fylder du ikke din liste op, så vil du på et tidspunkt opleve, at maillisten ikke længere sælger. Leadgenerering sikrer nemlig, at din liste hele tiden er fyldt med nye, friske og interesserede kunder. Der vil løbende falde nogle fra, og det er derfor afgørende, at du får nye ind, som kan tage deres plads.

Selvom leadgenerering blot er et ben i din email markedsføring, er det en hel kunst i sig selv. Der er mange veje man kan vælge at gå – nogle mere effektive end andre. Der findes mange tips og tricks derude, men mindst lige så mange dyre lærertimer. Den klassiske email marketing fejler som sådan intet – det handler blot lige så meget om at gøre sig umage. Ligesom med alt andet kan du håndplukke og lade dig inspirere. Det gælder selvfølgelig også her. Arbejder du målrettet og har du en oprigtig interesse i at levere værdiskabende indhold til dine kunder, vil vi næsten garantere, at der er rigeligt med slagkraft. Her skader vores erfaringer og indsigter heller ikke – som i øvrigt bygger på 4+ år i branchen!

En af de vigtigste indsigter er nok, at dine potentielle kunder og nye tilmeldinger både forventer og fortjener bedre end ufærdigt indhold. Derimod vil gennemarbejdede e-bøger, konkurrencer, mailflows og gated content skabe mere værdi, fordi du overstiger deres forventninger… Så længe du selvfølgelig også har styr på den efterfølgende nurturing og vedligeholdelse af de nye kunder.

Du finder potentielle leads fra mange forskellige kanaler

Men hvordan får vi så indsamlet de nye kunder? Ser vi bredt på vores kunder, er det forskelligt, hvordan vi indsamler tilmeldinger. Alligevel er der dog særligt to kanaler, som går igen. Den første kanal du skal give lidt ekstra opmærksomhed, er Sleeknote. Hvis du ikke er bekendt med dette, er Sleeknote et værktøj til at lave pop-ups og slide-ins direkte på webshoppen. Med et lækkert design, som matcher resten af shoppen, er dette værktøj effektivt til at få trafikken på maillisten. Den anden kanal vi løbende anvender er Facebook Lead Ads. Du kan direkte i Facebooks værktøj oprette annoncer til det formål at drive leads til fx maillister, hvor du gennem Facebook kan skabe synergi til dit resterende Facebook setup, men ligeledes til webshoppen som helhed.

Følgende kanaler er blot nogle af de muligheder du har, når du leder efter nye kanaler til din leadgenerering:

  • Sleeknote
  • Facebook Lead Ads
  • Instagram
  • LinkedIn
  • SMS
  • Web push
  • & gennem Google Ads

Psst… Selvom det primært er email markedsføring vi bruger maillisterne til, har vi også stor gavn af vores maillister, når vi arbejder med bl.a. Facebook Ads. Her kan vi sætte målgrupper op på baggrund af info fra maillisten, og dermed nå ud til yderst relevante nye kunder. Smart ikke?

Vi hjælper mere end 100
virksomheder med at vækste online.

Leadgenerering kræver tilpassede løsninger

Som nævnt er der mange bud på leadgenerering, og dertil betyder det også noget, om din virksomhed arbejder B2B eller B2C. Afhængig af, hvilken type lead du indsamler, er der nemlig vidt forskellige spilleregler – og vi har derfor også forskellige tilgange, afhængig af, hvilken type leads vi indsamler.

Arbejder du B2B, og skal bruge leads, som du kan kontakte ift. din service, er det én type lead ads med et klart fokus for budskabet. Skal vi samle leads til dit nyhedsbrev, og dermed B2C, er det helt anden tilgang vi skal have fat i, og et helt andet sted vi skal lægge vægten, når vi udformer budskabet. 

Heldigvis har vi mange cases bag os og et gennemtestet setup med mere end 4 år i branchen. Er du interesseret i at få implementeret vores viden, eller er du blot nysgerrig på at høre mere, så kontakt os allerede i dag!