Boost salget med kampagnemails

Kampagnemails er effektive til at sætte fokus på bestemte produkter eller kategorier i shoppen. Skal du have det sidste salg i hus – så send en kampagnemail.

Derudover kan kampagnemails også bruges strategisk til at opbygge kunderelationer – som på sigt gerne skulle blive loyale og købende kunder.

Den gode kampagnemail

Vi arbejder med kampagnemails netop ud fra tanken om, at det skal være en ugentlig reminder, og at der hver uge skal være en gevinst for kunden. Det kan være alt fra nyheder og rabatkoder til procenter på udvalgte varer og påmindelse på sæsonens tilbud! Derudover arbejder vi målrettet med selve setuppet i mailen. Vi tester hele tiden for at blive klogere på, hvordan og på hvad dine kunder reagerer. Noget af det indhold vi arbejder med, er grafiske elementer som bannere og fremhævelsen af budskabet.

Derudover har vi også et produktfokus i mailen. Det som skal sælge er produkterne, og af netop den grund skal de have en central placering og rolle i de ugentlige kampagnemails. Vi arbejder ligeledes med knapper og andre links i mailen → Hvor klikker kunden, og hvad får dem til at klikke? Det er noget vi synes er meget interessant. Overordnet arbejder vi mod: Hvordan aktiverer vi kunden?

Brug dine kampagnemails strategisk

Nyhedsbrev, tilbudsmail, kampagnemail – ja, kært barn har mange navne.

Kampagnemails er den type mails vi sender ud, når shoppen:

  • Kører 20% i weekenden
  • Viser spændende nyheder frem
  • Fejrer fødselsdag med rabatkoden: HURRA10
  • Og meget mere…

Kampagnemails er de mails, som kommer i løbet af ugen og minder os om, at shoppen har en masse at tilbyde forbrugeren.

Vi hjælper mere end 100
virksomheder med at vækste online.

Hvorfor kampagnemails?
Kunderelationer og venlige reminders

Ligesom det forholder sig med automations, er kampagnemails en afgørende del for at skabe kunderelationen. Det vil være billigere at sende en kampagnemail i ugen, end at købe kunderne gennem betalt annoncering → På den lange bane. Automations tager oftest hånd om den indledende velkomst, mens kampagnemails styrker relationerne i det lange løb. Det er her kunden bliver opmærksom, når yndlings brandet er nedsat eller at de længe ventede nyheder endelig er landet i shoppen.

Vores råd er derfor, at kampagnemails ikke blot skal bruges omkring mærkedage og højtider, men at kunden – også resten af året – skal høre fra dig. Den konsekvente påmindelse fra shoppen sikrer, at du dels har de rette tilmeldte på nyhedsbrevslisten, men at du samtidig for hver mail opbygger kunderelationen. Du minder dem om, at shoppen eksisterer, og giver venlige remindere på tilbud, kampagner, nyheder mv. Og i sidste ende vil kunden belønne dig for din indsats.

Hvad koster Email Marketing?

Der findes ikke et endeligt facit, da det afhænger af mailsystem og tid. Det er nemlig de udgifter, som er forbundet med denne enkle, men effektive platform. Ved nogle mailsystemer kan du endda starte op på en gratis løsning, mens du opbygger din tilmeldingsliste. Email marketing tager tid, og det er nok i virkeligheden den største udgift.

Det vil tage tid at opbygge en mailliste og rutine med kampagnemail, både for kunderne og shoppen, men potentialet herfor kan i sidste ende være afgørende for fastholdelse af kunderne.

Email Marketing kræver tilpassede løsninger

Email marketing kan og bør implementeres i ethvert marketing setup. Uanset størrelsen på din virksomhed og dine definerede målsætninger, vil et samarbejde med Webbler betyde, at vi sammen skræddersyer dine kampagnemails specielt til din shop og dine kunder.

Vi vil mere end gerne høre dine idéer og ønsker – for ingen kender din shop bedre end dig – og med afsæt herfra vejlede og rådgive dig, så du er klædt godt på til vores samarbejde. Kontakt os allerede i dag for et uforpligtende tilbud.