Så du vil gerne styrke dit salg med Email Markedsføring?

Det kan vi sådan set godt forstå! Nogle webshop får hele 33% af deres samlede omsætning alene fra email markedsføring.

Nedenfor får du lidt viden om automations. Hvad det er, hvorfor det virker, samt hvordan vi hos Webbler arbejder med platformen.

Hvad indebærer Automations?

Der findes flere aspekter af email markedsføring, og et af dem er automations. Kort sagt handler automations om at ‘skyde’ en mail afsted, når en kunde har en bestemt eller ønsket adfærd. Når mailsystemer integreres med dit shopsystem, får vi adgang til en masse data og brugeradfærd. På baggrund af dette er det derfra muligt for os at sætte nogle regler op for, hvordan kunden skal reagere for at modtage en mail fra os.

Automations er særligt smarte, fordi de blot kræver at blive sat op. Efter dette kører de pr. automatik på baggrund af de føromtalte regler. Automations er noget vi hver dag arbejder med, og har specialiseret os i. Tag endelig kontakt til os, hvis du vil vide mere eller læs med her for at blive klogere på dine muligheder med Google Ads.

Opbyg dine Automations

De strukturelle opsætninger er essentielle, som med meget andet online markedsføring, for bl.a. performance. Når du arbejder med et optimalt setup, vil du også få mest ud af den energi du lægger i det, og du får ligeledes et solidt grundlag for at evaluere dine data.

Der er nemlig 4 automations, vi sætter op og optimerer på:

  • Velkomstmail
  • Tak for dit køb
  • Tabt kurv
  • Win back buyer

Vi hjælper mere end 100
virksomheder med at vækste online.

Hvorfor Automations?
Du opbygger og styrker dine kunderelationer

I dag handler det meget om at fastholde kunden og styrke relationen mellem jer. Det er klart billigere for dig at sælge til dine eksisterende kunder, end det er at erstatte dem med nye hele tiden. Heldigvis er email marketing et særligt stærkt værktøj, når det kommer til at skabe og styrke kunderelationer. Med email marketing får du nye muligheder for dels at opbygge og dels at styrke din kundeloyalitet. Med automations sikrer du, at kunden bydes godt velkommen, men du gør ligeledes kunden en tjeneste ved at sende en reminder.

Velkomstmail og tak for dit køb er to automations, hvor du opbygger relationer. Du udviser her, at du er oprigtigt interesseret i deres oplevelser og holdninger og inviterer disse indenfor i dit shopunivers. Tabt kurv og win back byer er derimod i højere grad rettet mod påmindelse og genaktivering af dine eksisterende kunder. Her lander du direkte i indbakken med påmindelser, og hjælper deres shoppingoplevelse.

Vi kender alle til at sidde og endelig have fundet den rette trøje, som vi bare har ledt efter på 10 forskellige webshops. Endelig er den her, men bagværket er færdigt og skal ud af ovnen. Mens det sker kommer børnene hjem fra skole, og som om det ikke var nok, skal hunden jo også lige luftes. På dette tidspunkt har du glemt alt om den perfekte bluse, men heldigvis har shoppen opsat en tabt kurv automation, som sender en reminder ud – og wupti, så kan du vende tilbage og gennemføre købet. Du som kunde blev glad, fordi du faktisk havde ledt efter blusen og fik den købt, mens du som shopejer sikrede en ny kunde med en simpel mail.

Hvad koster Email Marketing?

Der findes ikke et endeligt facit, da det afhænger af mailsystem og tid. Det er nemlig de udgifter, som er forbundet med denne enkle, men effektive platform.

Ved nogle mailsystemer kan du endda starte op på en gratis løsning mens du opbygger din tilmeldingsliste. Email tager tid, og det er nok i virkeligheden den største udgift.

Men husk på, når du først har opsat dine automations, så kører de helt af sig selv.

Email Marketing kræver tilpassede løsninger

Email marketing kan og bør implementeres i ethvert marketing setup. Uanset størrelsen på din virksomhed og dine definerede målsætninger, vil et samarbejde med Webbler betyde, at vi sammen skræddersyer dine automations specielt til din shop og dine kunder.

Vi vil mere end gerne høre dine idéer og ønsker – for ingen kender din shop bedre end dig – og med afsæt herfra vejlede og rådgive dig, så du er klædt godt på til vores samarbejde. Kontakt os allerede i dag for et uforpligtende tilbud.