DATO
LÆSETID

SKREVET AF

DATO
LÆSETID

SKREVET AF


E-mail markedsføring er en disciplin som, hvis det gøres rigtigt, kan øge din indtjening markant. Jeg læste den anden dag, at webshopejere i gennemsnit får 35 kroner igen, for hver krone de bruger på email markedsføring.
Foruden de mest almindelige flows som velkommen til, tabt kurv, tak for dit køb og win-back buyer, kan du understøtte indsatsen med en ugentlig kampagnemail.
Og hvordan gør man så lige det? … Jo, der er selvfølgelig mange måder at gøre det på, men jeg vil her dele et eksempel du som webshopejer kan få særlig glæde af.
Indled med nyhed eller tilbud
Du kender det nok selv. Der bliver sendt mange kampagnemails ud hver dag, og derfor er det vigtigt at have noget på hjerte. Når du laver en mail, så sæt dig fast på et emne eller fokus. Derudover skal det gerne have en form for nyhedsværdi eller tilbud.
Herefter en lille tekst
Skriv en kort tekst, hvor du byder din læser velkommen. Her kan du også forklare, hvad mailen handler om, og generelt få dem til at føle sig godt tilpas.
Lavet flot banner, som illustrerer nyheden/tilbuddet
Vi bliver generelt lettere fanget af visuelle og grafiske elementer. Derfor er mit råd, at lave noget grafik, som passer til shoppen, som virkelig fremhæver det tilbud eller den nyhed du vil ud med i din kampagnemail.
Præsenter dine produkter
Det er jo ikke en webshop for ingenting. Derfor er det her du sætter 3-6 produkter ind, som har relation til nyheden/tilbuddet. I de fleste mailsystemer integrerer du systemet med dit webshopsystem, og du vil derved let kunne søge dine produkter frem og indsætte dem i din kampagnemail.
Handler mailen om tilbud, kan du med fordel vise en blok nyheder på shoppen
En kampagnemail er en kanal, hvor du let kan præsentere produkter for dine kunder. Derfor vil det være en god idé at tilføje endnu en produktblok – denne gang med fokus på enten nyheder eller bestsellers. Også dette kan de fleste mailsystemer selv generere.
Indenfor denne opbygning er der selvfølgelig et hav af muligheder, og det er helt op til dig, hvordan du ønsker at arbejde med dine kampagnemails. Holder du dig til denne opbygning, er du kommet godt fra start.
Næste skridt bliver derimod at arbejde med optimering af dine overskrifter, så din kampagnemail rent faktisk bliver åbnet, ligesom du skal finde ud af, hvilken dag samt tidspunkt, der er bedst at sende ud – men alt til sin tid.
I første omgang handler det for dig om at lære dit mailsystem og kende, så kan vi altid tage en snak, når du er klar til at teste format, overskrift og udsendelsestidspunkt.
God fornøjelse. Vi tales ved