Google Shopping

Markedsfør dine produkter direkte i søgeresultaterne med Google Shopping!

Få den rigtige kampagnestruktur

At have en rigtige struktur er en uhyre vigtig del af arbejdet med Google Shopping. På den måde sikrer du, at du får mest ud af dine annoncekroner – og at du kan eskalere din strategi.

Kontakt os, hvis du har brug for hjælp til at få den rigtige Shopping-opsætning for din webshop. 

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

Google Ads - Cases

Historier fra kunder vi har udført Google Ads markedsføring for.

DesignGaragen får pengene 23 gange igen.

DesignGaragen er en af landets største forhandlere af interiør og møbler online. Med et stort udvalg af kendt såvel som nye brands, vækker navnet genklang for mange bolig entusiaster.

LÆS CASEN OM DesignGaragen ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

43% flere henvendelser i et konkurrencetungt marked.

Real Mæglerne er en landsdækkende kæde af selvstændige ejendomsmæglere, men med fokus på den lokale bolighandel.

LÆS CASEN OM Real Mæglerne ⋙

Google Shopping

 

Google Shopping. Selvom det godt kunne lyde som et nyt shoppingcenter eller en ny måde at shoppe på, henviser det nu ikke til detailhandlen på den måde. Google Shopping dækker derimod over et af de nyeste annonceringstiltag inden for Google Ads’ store annoncerings-univers, som virksomheder har mulighed for at gøre brug af i deres digitale marketingstrategi.

 

Det primære formål for en kommerciel virksomhed, der driver en online forretning med dertilhørende webshop, er ultimativt at skaffe kunder i biksen. Dette skal forstås således, at al form for markedsføring entydigt har til hensigt at tiltrække det maksimale antal kunder samt at motivere disse til at foretage transaktioner, sign-ups eller lignende. Målet er kort sagt konverteringer og salg. For at opnå dette kræves der en målrettet promoverings- og annonceringsindsats, og her er mulighederne mangfoldige. Google Shopping er bare ét af de mange effektive værktøjer, som vi hos Webbler har specialiseret os i, og som vi med glæde hjælper dig til at mestre. Kontakt os for yderligere information og læs med nedenfor, hvis du gerne vil blive klogere på dine muligheder med Google Shopping.

 

Opbyg din rigtige kampagnestruktur

 

Som med meget andet på Google Ads (og online marketing) er strukturelle opsætninger uhyre afgørende. På den både får du mest ud af dine penge og kan med hjemmel i solid data evaluere på de opsatte kampagner og annoncer.

Hvorfor Google Shopping? Et billede siger mere end 1000 ord

 

De fleste internetdanskere er efterhånden veluddannede i at ”google” sig frem til bestemte produkter, ydelser eller lignende, og som kritiske forbrugere kan søge- og beslutningsprocessen sagtens være meget lang, da vi efterhånden gerne investere både tid og kræfter i at undersøge markedet og sammenligne produkter og udbydere i jagten på den allerbedste pris og kvalitet. Derfor gælder det ultimativt som virksomhed om at differentiere sig fra konkurrenterne og maksimere sin synlighed ved blandt andet at ligge så langt oppe på Googles sidevisning som overhovedet muligt.

 

I denne forbindelse kender vi alle til de klassiske Google Ads-annoncer, dvs. betalte og tekstbaserede annoncer, der rangeres på Google ud fra, hvor CEO-optimerede de enkelte annoncer er. Men som forbruger, der leder efter et bestemt produkt, betyder det visuelle i høj grad også noget, og det er blandt andet her, Google Shopping som annonceringsform udmærker sig. Google Shopping tilbyder nemlig brugeren syn for sagen i form af et antal billeder med dertilhørende kort tekst og den aktuelle pris på netop det produkt, som brugeren har søgt på. Uanset om der søges på en generisk produktkategori eller et specifikt produkt eller brand, viser Google et antal produkter baseret på blandet andet relevans og annoncørernes bud, som placerer sig enten i toppen eller i højre side af søgeresultaterne.

 

Som annonceringsform er Google Shopping ikke knyttet direkte til Google Ads-annonceringen, da den eksisterer uafhængigt heraf. Her har shopping annoncerne f.eks. den fordel, at det er muligt at få vist flere shopping-annoncer på den samme søgning i modsætning til de klassiske annoncer. Du kan desuden med fordel bruge shopping-annoncerne i kombination med Google Ads annoncerne og dermed højne chancerne for klik og konverteringer.

 

Ud over generelt set at have vist gode resultater med høje afkast har Google Shopping den store fordel, at du med denne annonceringsform er garanteret at ramme personer, som er dybt relevante. Du rammer næsten udelukkende brugere, som aktivt søger efter lige nøjagtig dét, som din virksomhed tilbyder, og som derfor allerede udviser stor interesse i dig. Derudover er de brugere, der rent faktisk klikker på din Google Shopping-annonce desuden karakteriseret ved på forhånd at være relativt kvalificerede grundet annoncens billede, produkttitel, pris og tekst. På denne måde reducerer du antallet af (unødige) klik, og da du netop betaler pr. klik, mindsker du derved også dine omkostninger for annonceringen. Med andre ord kan du altså udnytte dine annoncekroner bedst muligt ved at formulere præcise produktbeskrivelser i forbindelse med dine shopping- annoncer.

 

Hvordan fungerer Google Shopping?

 

Google Shopping er en annonceringsform, der udelukkende fungerer i forbindelse med fysiske produkter, hvilket gør den ekstremt anvendelig og attraktiv i forhold til virksomheder, der driver en webshop. Selve annoncerne har forskelligt udseende afhængig af den enkelte søgning, men vil altid blive vist direkte efter en relateret søgning på Google.

 

Selvom Google Shopping-annoncer er relativt hurtige at komme i gang med og ikke mindst nemme løbende at vedligeholde og justere, så ligger der en lang række tekniske forhold bag, som man skal kunne forstå og ikke mindst administrere for at få succes med annonceringsindsatsen.

 

En webshop er et konstant foranderligt og dynamisk foretagende, hvor produkter forsvinder og nye kommer til, og hvor pris- og produktinformationer hele tiden tilpasses og ændres. Heldigvis er Google Shopping så smart indrettet, at Google automatisk kan registrere og indhente oplysninger om sådanne forandringer og vælge de produkter, der skal vises annoncer for, samt hvilke specifikke søgninger, der skal generere disse annoncer.

 

Denne automatisering kræver, at du opretter et såkaldt ”produktfeed”, der grundlæggende er en kompleks kode, der indeholder en lang række tekstbaserede informationer, som f.eks. pris, links, varenummer osv., for hvert enkelt produkt i hele webshoppens varesortiment. Google kan således afkode disse informationer og transformere dem Google Shopping-annoncernes format og vise dem på søgemaskinen. På denne måde er du sikret, at dine shopping-annoncer altid er opdaterede og i overensstemmelse med din webshop.

 

Det kan være en relativt kompleks og vanskelig opgave at opsætte Google Shopping, hvis du ikke som sådan har erfaring med annonceringsformen. Derfor tilbyder vi hos Webbler at hjælpe dig med såvel opsætning som løbende vedligeholdelse af dine shopping-annoncer.

 

Hvad koster Google Shopping?

 

Der findes ikke et eksakt facit på dette spørgsmål, da prissætningen på Google Shopping-annoncer er ganske kontekstafhængigt. Hvor meget du bør investere, er betinget af forhold som konkurrencen og efterspørgslen på det konkrete produkt samt brancheforskelle. Fordelen ved Google Shopping er, at det er et yderst agilt betalingssystem, hvilket betyder, at du kan hæve og sænke det allokerede budget efter behov og udvikling. Det gælder i sidste ende om at finde det leje, som skaber en god forretning og afkast for netop din virksomhed – og her agerer vi hos Webbler gerne sparringspartnere.

 

Google Shopping kræver tilpassede løsninger

 

Uanset om du har en stor eller lille virksomhed, og uafhængig af dine definerede målsætninger, vil et samarbejde med Webbler betyde, at vi skræddersyer marketing-løsninger til netop dig og dine behov. Vi er lydhør over for dine ønsker og vil på baggrund heraf på bedste vis vejlede og rådgive dig, så du bliver klædt på til at føre din Google Shopping-annoncering til stærke resultater. Kontakt os allerede i dag til en uforpligtende snak og et tilbud.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS