Google Remarketing

Målret dine tidligere websitebesøgende med annoncer på Google.

Øg dit afkast genenm Google Remarketing

Med remarketing-målgrupper i Google kan du målrette displayannoncer mod dem eller fx byde op på deres søgninger. Og eftersom brugeren allerede kender dig, kan konverteringsraten være højere. Som webshop kan du – som på Facebook – bruge dynamiske produktannoncer også.

Du skal være velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp til effektiv implementering af de mange remarketing-muligheder på Google.

Frederik Jørgensen
PPC-specialist og Partner


+45 81 40 59 49
fj@webbler.dk

Google Ads - Cases

Historier fra kunder vi har udført Google Ads markedsføring for.

DesignGaragen får pengene 23 gange igen.

DesignGaragen er en af landets største forhandlere af interiør og møbler online. Med et stort udvalg af kendt såvel som nye brands, vækker navnet genklang for mange bolig entusiaster.

LÆS CASEN OM DesignGaragen ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

43% flere henvendelser i et konkurrencetungt marked.

Real Mæglerne er en landsdækkende kæde af selvstændige ejendomsmæglere, men med fokus på den lokale bolighandel.

LÆS CASEN OM Real Mæglerne ⋙

Google-remarketing

Oplever du lidt for ofte, at potentielle kunder besøger din hjemmeside og interagerer med din webshop, hvorefter de forlader siden uden at have købt noget? Eller mangler din virksomheds hjemmeside bare generelt at blive eksponeret i relevante kontekster online, så du opnår større synlighed? I så fald kan det være en fordel for dig at investere tid og penge i annoncering via Google AdWords – eller rettere Google-remarketing. Ved at udnytte denne annonceringsform kan du komme problemer som disse til livs ved at målrette dine annoncer mod kundegrupper eller virksomheder, som er særligt interessante for netop dig. Og uafhængig af hvad dine definerede målsætninger er, kan Google-remarketing uden tvivl være en strategisk del af din annonceringsplan, der kan sikre dig det mest optimale afkast af dit marketingbudget.

 

Hos Webbler er vi eksperter i digital marketing, og vores konsulenter er specialuddannede i at kunne rådgive om og eksekvere effektive Google Ads-remarketingkampagner. Vi er altid klar til at indgå et samarbejde som sparringspartnere, så du hurtigst muligt kan få optimeret din virksomheds remarketing-indsat og levere skarp, målrettet kommunikation til de relevante personer.

 

Hvorfor remarketing på Google? Eksponering igen, igen og igen…

Som internetbrugere bliver vi alle mere eller mindre bevidst dagligt konfronteret med remarketing eller resultatet heraf. Hver gang der dukker en annonce op enten øverst, nederst eller ude i siderne på den besøgte hjemmeside, er det som oftest en reklame for noget, som vi på en eller anden måde har vist interesse i tidligere i forbindelse med vores browsing. Det er altså langt fra tilfældighedernes spil, men derimod resultatet af nøje tilrettelagt, strategisk retargeting fra den pågældende afsenders side. Og det virker!

 

Adskillige undersøgelser viser nemlig, at jo flere gange, en potentiel kunde bliver eksponeret for et givent produkt, desto mere tilbøjelige er kunden også til at købe dette produkt. Vores købsparathed er altså direkte relateret til hyppigheden af annoncering, og det er netop derfor remarketing udgør et effektivt middel i forbindelse med Google AdWords-annoncering. Ved at påvirke specifikke brugeres købsovervejelser igennem målrettet annoncering over flere omgange kan du fastholde deres opmærksomhed, skabe fornyet interesse og dermed potentielt set øge chancen for, at disse brugere vælger netop at søge på og interagere med dig frem for dine konkurrenter. På denne måde får du en stærkere markedsposition på Google, og dette kan i sidste ende være tungen på vægtskålen i forhold til, om den enkelte bruger konverterer.

 

Remarketing via Google er særligt attraktivt på grund af Googles enorme volumen. Igennem Google Displaynetværket har du mulighed for at nå ud til over 90% af verdens internetbrugere på tværs af mere end to million websites, videoer og apps, hvilket tilsammen udgør et kæmpe distributionsnetværk. Du kan altså målrette dine annoncer i særligt relevante kontekster og til bestemte målgrupper, hvor dine budskaber har størst sandsynlighed for at skabe afkast.

 

I denne sammenhæng er mulighederne for Google-remargeting utallige, og hos Webbler står vi altid klar med personlig og kyndig vejlede, så du kan få mest ud af din remarketing via Google Ads.

 

Google-remarketing – strategisk brug af Google Ads

Det kan ofte forekomme som en jungle, når man begiver sig ud i remarketing-disciplinen i forbindelse med annoncering via Google AdWords – og mulighederne er da også mangfoldige. Som nævnt giver Google Displaynetværket dig mulighed for at rette annoncer mod tidligere besøgende af din hjemmeside, imens de browser på andre hjemmesider eller apps. Men du har også mulighed for at optimere denne form for remarketing ved hjælp af såkaldt ”dynamisk remarketing”, hvor du målretter annoncerne yderligere, således at de indeholder specifikke produkter eller tjenesteydelser, som brugerne har set eller interageret med på din hjemmeside eller app. På denne måde bliver din annoncering personaliseret, da du eksponerer din målgruppe med relevant indhold, der højner chancen for, at de klikker på annoncen og i sidste ende udfører en transanktion.

 

Google-remarketing begrænser sig dog langt fra udelukkende til displayannoncering, da du også har mulighed for at udføre remarketing på søgeannoncer. En sådan form for remarketingkampagne kræver dog lidt forarbejde, da du skal have implementeret et remarketing-script og oprettet såkaldte ”remarketinglister”, der nøje definerer, hvad brugerne skal have set på hjemmesiden for at blive eksponeret for en bestemt type annoncer. På denne måde kan du skabe individualiserede lister, der sikrer, at du rammer brugerdefinerede segmenter med det helt rette og relevante indhold. Denne opsætningsproces er dog mere avanceret end som så, og derfor er vi hos Webbler klar til at tage dig i hånden og guide dig igennem alle trin frem mod den endelige eksekvering af remarketing-indsatsen – selvfølgelig tilpasset præcis efter dine mål og behov.

 

Med Google-remarketing kan du desuden også med fordel udnytte din virksomheds allerede eksisterende data til at skabe effektiv og målrettet annoncering. Ved at uploade kundelister med kontaktoplysninger som dine kunder i forvejen har udleveret til dig, kan du skabe såkaldte ”Kundematch”, der muliggør, at du kan eksponere disse kunder for relevante annoncer, mens de er logget ind på Google.

 

Skræddersyet remarketing er vejen frem

Google-remarketing giver dig altså rig mulighed for at fokusere din annoncering til specifikke tilfælde og giver dig direkte adgang til potentielle kunder lige præcis dér, hvor de er mest tilbøjelige til at købe. Og så har du oven i købet mulighed for at modtage kampagnestatistik og afrapportering om en lang række forhold som f.eks., hvordan dine enkelte kampagner performer, på hvilke websites dine annoncer bliver vist samt overblik over dine udgifter.

 

Ved at samarbejde med os kan vi hjælpe dig med løbende at monitorere dine kampagner og annonceringsindsatser, foretage analyser og ikke mindst få styr på affrapportering og evaluering. Hos Webbler er vi lydhør over for din konkrete situation, og vi leverer udelukkende skræddersyede løsninger, der er tilrettelagt efter og tilpasset netop dine behov – uanset om du er enkeltperson eller repræsenterer en større virksomhed.

Kontakt os allerede i dag til en uforpligtende snak eller et tilbud. Vi opererer hverken med lange bindingsperioder eller et højt opstartsgebyr, da det skal være så nemt og bekvemt for dig at komme i gang med planlægningen af din virksomheds digitale marketing.

 

Vi ser frem til at høre fra dig.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS