Google Ads

Vi hjælper dig til en dig til en styrket top og bundlinje med Google Ads & Google Shopping. Nå dine kunder, når de leder efter dine produkter eller services, øg dit afkast og sælg mere.

Gennemsigtighed, dialog og effektivitet

Alle i vores Google Ads-team er certificerede Ads- og Analytics-konsulenter fra Google, og det sikrer dig bred erfaring i alle afkroge.

Du får en opsætning på Google Ads, som er skræddersyet til din hjemmeside eller webshop; vi har ingen standardløsning, vi trækker ned over vores kunder.
Det giver dig de bedste resultater, når vi tager udgangspunkt i din situation.
Uanset om det er en hjemmeside eller webshop, har et stort eller småt markedsføringsbudget sidder vi klar til at hjælpe dig med at få mest ud af pengene.

Frederik Jørgensen
PPC specialist og partner

+45 81 40 59 49
fj@webbler.dk

Google Ads - Cases

Historier fra kunder vi har udført Google Ads markedsføring for.

DesignGaragen får pengene 23 gange igen.

DesignGaragen er en af landets største forhandlere af interiør og møbler online. Med et stort udvalg af kendt såvel som nye brands, vækker navnet genklang for mange bolig entusiaster.

LÆS CASEN OM DesignGaragen ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

43% flere henvendelser i et konkurrencetungt marked.

Real Mæglerne er en landsdækkende kæde af selvstændige ejendomsmæglere, men med fokus på den lokale bolighandel.

LÆS CASEN OM Real Mæglerne ⋙

Hvad er Google Ads?

 

Køb dig til klik på søgemaskinerne (og lidt mere…).

Foretager du en Google-søgning, får du vist øverste resultater markeret med “Annonce”. Dette er Google ads-annoncer. Disse kaldes tekstannoncer, og i dag er Google Ads meget mere end det; du finder også Google Shopping, som er produkter, der kommer frem, i søgeresultaterne. Gennem opsætningen af dine kampagner og annoncer vælges de søgeord, du gerne vil findes på; og her starter det svære arbejde med at vælge de rigtige søgeord.

 

Googles primære annonceringsplatform udgør også videoannoncering på YouTube, displayannoncering og en række spændende målretningsmuligheder, som kan hente flere kunder over til dig. Og med de nye muligheder med ‘Custom intent’ har du fx mulighed for at stjæle dine konkurrenters kunder ved at målrette annoncer mod dem, der har besøgt din konkurrent.

 

Har du spørgsmål til annoncering på Google Ads, så tøv ikke med at give os et kald eller sende os en besked.

 

Sådan samarbejder vi

 

Analyse, opsætning, optimering – og du er med hele vejen!

Vi arbejder til daglig med mere end 30 forskellige virksomheder omkring Google Ads-annoncering. Alle samarbejdsaftaler er præget af gennemsigtighed og fri for høje opstartsgebyrer og lange bindingsperioder.

 

Når du henvender dig til os, vil vi starte med at udarbejde en analyse og fremgangsmetode for, hvordan vi bedst får sat din annoncering på sporet. Efter at vende det med dig går vi i krig og eksekverer. Du er hele tiden med, holdes opdateret og kan ringe og skrive ind med spørgsmål. Sammen gennemgår vi budget, forventede resultater og fremtidige muligheder.

 

Har du ikke allerede opsat en Google Ads-konto eller Merchant Center-konto til Google Shopping, så hjælper vi dig med at komme hurtigt og nemt ud af starthullerne.

 

Google Shopping

 

Sælg dine produkter direkte i søgeresultaterne.

På tværs af mange webshops er der ofte én kampagneform, der skinner igennem på Google Ads: Og det er Google Shopping. Her har du mulighed for at vise produktbilleder og priser direkte i søgeresultaterne, og der er kort vej fra søgning til køb for kunden. Derfor er konverteringsraten og dit afkast typisk højt. Kunden er allerede afklaret med pris, navn og billede, når der klikkes ind på produktet.

 

For at køre Google Shopping skal der udarbejdes et ‘product feed’, der skal godkendes af Google. Det gør vi hurtigt og simpelt ved brug af nogle værktøjer. Den korrekte opsætning på Shopping er præget af god struktur, så den rigtige sammensætning kan findes til din webshop. Det kan være at tilføje negative søgeord, som du ikke vil findes på, ved at dele op i enheder eller hvor konkret søgningen er.

 

Opsætning og optimering af Shopping-annoncer er altid standard i vores Google Ads-løsninger til webshops.

 

Klassiske tekstannoncer

 

Vær synlig, når dine kunder søger efter dig.

Uanset hvor din hjemmeside ligger i de organiske søgeresultater, kan du med fordel køre tekstannoncer mod relevante søgeord og -termer. Og her er hele humlen at finde ud af, hvad der virker for dig. Dette gøres ved at udarbejde flere annoncer og annoncegrupper. Dertil skal de ikke-overskudsgivende søgeord lukkes ned, når de ikke længere giver mening.

 

Nøgleordet er optimering, hvor en erfaren konsulent holder et vågent øje med dit setup. På den måde undgår du at bruge penge på dårlige annoncer og søgeord, der ikke har et tilfredsstillende afkast for dig.

 

For at finde de bedste søgeord, hvis datagrundlaget fra start er spinkelt, kan du opsætte en DSA; dynamisk søgesannonce. Den finder selv relevante søgeord ud fra din hjemmeside og rangerer på dem med den indtastede SEO-titel. Det kan være en god måde at komme fra land og få indsigt i markedet hurtigt.

 

Display-annoncering

 

Lad dine kunder se dig på displaynetværket.
Mange ‘reklamebannere’ på hjemmesider er fra Google Adsense, du kan tilkøbe dig plads på gennem Google Ads. Her har du også mulighed for at lave retargeting og målrette tidligere besøgende på din egen hjemmeside, samt nyere tiltag som ‘Custom intent’, hvor du målretter display-annoncering mod dem, der har besøgt dine konkurrenters hjemmesider.

 

På displaynetværket har du også mulighed for at lave dynamiske retargeting-annoncer på dine produkter: Som du kender det med en Facebook DPA (salg fra produktkatalog). Så viser du de produkter, som din bruger har set, i en dynamisk annonce; og det, som vi kender det fra Facebook, kan være en enorm effektiv løsning.

 

Om display-annoncering er det rigtige valg for dig afhænger af din virksomhedstype, budget og strategi. Vi rådgiver dig selvfølgelig og kommer med vores anbefaling til, om vi mener, du bør implementere annoncering på displaynetværket eller ej – og i hvilket omfang.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS