Facebook retargeting

Påvirk dine tidligere besøgende og ram plet i din digitale marketing.

Påvirk potentielle kunder igen og igen

Få gode resultater i din online marketing ved at samle op på trafikken gennem Facebook retargeting. Disse annoncer er ofte forbundet med højt afkast, fordi du rammer plet i målgruppen.

Vi kan hjælpe dig med udvælge den rigtige retargeting-strategi på Facebook, som sikrer dig flere kunder. Kontakt os i dag og få en skræddersyet plan.

Facebook cases

Facebook retargeting

Det er efterhånden de færreste, der ikke på et eller andet tidspunkt har oplevet at blive mødt af reklamer i deres Facebook-newsfeed. Og det er nok også de færreste, der ikke har oplevet, at disse såkaldte ”sponsorerede” annoncer på en eller anden måde er direkte relaterede til noget, man tidligere har søgt på eller på anden vis har interageret med i andre online sammenhænge. Dette er langt fra tilfældigt og har sin klare årsag: Facebook retargeting. Med sin enorme volumen er Facebook blevet en afgørende annonceringsplatform, der afspejler et Kæmpe kommercielt potentiale for dig, der ønsker at målrette din annoncering mod bestemte, relevante målgrupper med henblik på at øge dit afkast og generere værdifulde leads.

  

Opbyg flows

 Til at understøtte dine kunders købsrejse kan du gøre brug af retargeting-flows; altså annoncer, der kommer i række af hinanden. Et eksempel kunne være, at annonce A, B og C vises de mellem 0-7 dage mellem sidste besøg, dernæst kommer annonce D og E til de, der har besøgt siden for mellem 7-12 dage siden. Og det giver dig altså mulighed for at sende målrettede budskaber til din målgruppe og ramme dem i det segment, det befinder sig i.

Taktikken her er især relevant for dig, der har en høj kompleksitetsgrad i dine ydelser eller høj pris. Altså ydelser, hvor kunderejsen er længere, og din målgruppe skal påvirkes i længere tid og have passende lang betænkningstid.

 

Dynamiske produkt-annoncer for webshops

Ved at uploade dit produktfeed til Facebook kan du præsentere dynamiske annoncer på baggrund af adfærd for dine brugere. Og disse er ofte uhyre effektive. Et eksempel kunne være, at du ønsker at målrette de, der har lagt et produkt i kurven de sidste 14 dage, men ikke købt det. Gennem pixel-sporingen præsenterer Facebook brugeren for de eksakte produkter, ved kommen har kigget på: Annoncering én-til-én.

Med så målrettede annoncer oplever du ofte et højt afkast.

Hav dog in mente, at du ikke nødvendigvis kan bruge mange penge på denne annonceringsform, trods den er effektiv. Præmissen er, at mange lægger dine produkter i kurv eller kigger på dem; det er flaskehalsen.

 

Facebook retargeting – målrettet annoncering

Facebook udgør verdens største sociale medie, og med enorme daglige brugertal er det selvsagt en yderst attraktiv platform at udnytte kommercielt og være til stede på. Mange forbinder i første omgang Facebook-annoncering med den proces at skulle opsætte kampagner og annoncer, som placeres i form af sponsoreret reklame direkte i brugernes newsfeeds på Facebook, hvormed man kan højne chancen for at fange nye kunder, der kan konvertere til købere. Dette er også en ganske korrekt opfattelse, men faktisk ligger der en stor forretning i også at udnytte muligheden for at påvirke brugere, som allerede har besøgt eller udvist interesse for din virksomhed. Netop dette forhold er kernen i retargeting, som Facebook giver rig mulighed for at udnytte.

Som annonceringsplatform er Facebook en oplagt distributionskanal at anvende til at præsentere dine produkter eller serviceydelser over for et potentielt publikum, som allerede på forhånd har udvist en form for interesse i den kerneydelse, som du på din hjemmeside og webshop tilbyder. Du retter altså med andre ord dine annoncer specifikt mod tidligere besøgende på din hjemmeside, hvilket sikrer dig en målgruppe, der er særligt relevant for dig. Med retargeting får du på denne måde maksimalt afkast i forhold til den mængde penge, som du har allokeret til din Facebook- annoncering.

Hele denne retargeting-indsat implicerer, at du har eller får en idé om, hvem der så ligger i denne ”potentiel-pool” af særligt relevante brugere. Dette kræver omfattende og kontinuerlig monitorering af brugernes online adfærd, hvilket kan generere data om, hvem der er tilbøjelige til at investere i din virksomheds kerneydelse – dvs. de(n) målgruppe(r), der enten har søgt på lignende ydelser eller har været i direkte kontakt med din virksomheds hjemmeside. Hos Webbler kan vi hjælpe dig med at identificere disse relevante målgrupper og ikke mindst opsætte dine kampagner og annoncer, så de rammer plet.

 

Facebook Pixel – at ramme plet igen og igen

Facebook retargeting opererer ud fra forestillingen om, at jo flere gange, en bruger bliver eksponeret for et kommercielt budskab, desto større er sandsynligheden for, at den pågældende bruger og potentielle kunde konverterer til decideret køber. Derfor er det også altafgørende, at du effektivt kan tracke på de potentielle kunder, der frekventerer din hjemmeside. Dette forudsætter, at du anvender Facebooks pixelsporing, der grundlæggende fungerer som små cookies, der placeres på samtlige af din hjemmesides undersider, hvor de ligger og indsamler vigtige informationer om de besøgende brugere og deres adfærd. Disse adfærdsdata er yderst værdifulde i kommercielt øjemed, da du med denne viden kan målrette dine annoncer på Facebook mod disse potentielle kunder, som allerede har været i kontakt med din hjemmeside. Og ikke nok med det – du kan endda specifikt vælge, om du vil ramme netop de brugere, som har besøgt én bestemt underside eller flere specifikke undersider, eller alternativt de brugere, som har tilføjet noget til kurven, men ikke købt noget.

Ved hjælp af Facebook Business Manager kan du segmentere din annoncering ud fra en lang række demografiske og geografiske parametre – såsom køn, alder, stilling, geografisk placering osv.,
hvilket er med til at sikre, at du rammer plet med dine annoncer. Ikke bare én gang, men derimod igen, igen og igen. Mulighederne er uendelige, og netop derfor er Facebook retargeting et unikt
værktøj, som bør være implementeret i enhver sund og målrettet marketingstrategi.

 

Individualiserede løsninger

Hos Webbler har vi et kompetent og erfarent team af Facebook-konsulenter, som står til din fulde rådighed når som helst. Vi tilbyder et samarbejde, hvor vi som fageksperter og sparringspartnere leder dig trygt igennem din Facebook-annoncering og opbygger retargeting-kampagner, er konverterer og skaber salg. Vi prioriterer fuld åbenhed, gennemsigtighed og allervigtigst løbende dialog, så vi i fællesskab kan opnå dine definerede målsætninger. Vi leverer derfor i bogstavelig forstand et samarbejde, hvor vi kontinuerligt følger op med analyser, monitorering, tests, evaluering efter ønske – alt sammen for at optimere annonceringsindsatsen med henblik på at skabe maksimalt afkast. Og du slipper ikke for os, før vi er helt i mål.

Ikke to retargeting-strategier er ens, og derfor opererer vi hos Webbler aldrig ud fra prædefinerede standardløsninger. Kassetænkning er begrænsende for udviklingen af det gode resultat, og derfor er god praksis i vores optik at tage udgangspunkt i den enkelte virksomheds situation og behov. Vi er altid lydhør, og kun ved hjælp af skræddersyede løsninger samt grundigt analytisk forarbejde mener vi, at dine definerede kampagnemålsætninger kan realiseres på fyldestgørende vis.

Du er meget velkommen til at kontakte os til en uforpligtende snak eller tilbud. Vi arbejder hverken med lange bindingsperioder eller høje opstartsgebyrer – det skal være så nemt og bekvemt for dig som kunde. 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS