Facebook annoncering

Vi hjælper dig med at udnytte fordelene på Facebooks annonceplatform, verdens største sociale medie.
Nå din målgruppe, øg dit afkast og skaf flere leads.

Få din egen, personlige Facebook-konsulent

Med et samarbejde med os får du gennemsigtighed, dialog og annoncer, der sælger.
Gennem flere års erfaring med annoncering på sociale medier har vi opbygget et kendskab til områderne, så vi kan eksekvere det helt rigtige setup til din virksomhed.

Du får ikke et fast antal af opsatte annoncer, men tiden brugt dér, hvor den giver mening: Hellere to gode annoncer end tyve dårlige.
Vi låser dig ikke fast i firkantede pakkeløsninger, men har fokus på ét tal: Dit samlede annonceafkast for dine annoncer. Hvis du har spørgsmål eller ønsker en plan udarbejdet, så skal du være hjertens velkommen til at kontakte os.

Frederik Jørgensen
PPC specialist og partner

+45 81 40 59 49
fj@webbler.dk

SoMe - Cases

Historier fra kunder vi har udført social medie markedsføring for.

Mini Art Cph får mere end 28 igen for hver krone de bruger

Mini Art Copenhagen er et kreativt og inspirerende sted til at købe interiør til børneværelset. Med nordisk stil og kvaliteten i højsædet, befinder de sig i toppen af interiør til børneværelset.

LÆS CASEN OM Mini Art Copenhagen ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

129% stigning i samlet omsætning

Raw58 producerer og sælger interiør i rå materialer, der giver et industrielt præg til boligindretningen.

LÆS CASEN OM Raw58 ⋙

Hvad er Facebook-annoncering?

 

Tilegn dig standardviden og basale informationer.

 

Gennem Facebooks ‘Business Manager’ har du en række muligheder for kampagnemålsætninger og annonceindhold til rådighed, samt valg af målgruppe. Af kampagnemålsætning kan du vælge konverteringer på din hjemmeside, tilmeldinger til dit nyhedsbrev samt flere valgmuligheder. Og til valg af målgrupper kan du vælge tidligere hjemmesidebesøgende, målgrupper, der ligner dine nuværende kunder, og meget mere. Du har, kort sagt, mulighed for at segmentere og derved ramme plet med dine annoncer.

 

Arbejdet med Facebook er både planlægning, opsætning og, måske vigtigst, splittests. At vælge den rigtige kampagne i første omgang er sjældent muligt, hvorfor der altid opsættes flere kampagner. På den måde finder du hurtigere ud af, hvilke der virker – og hvilke du skal lukke ned for. Du kan teste på både målgruppe, kampagnemålsætning, billede i din annonce eller forsøge dig med en video. Mulighederne er uendelige, men med Business Manager er det hele til at gå til – og i annonceadministrator-sektionen har du et overskueligt overblik over alle dine annoncer og deres afkast.

 

Sådan fungerer samarbejdet

 

Indgå et samarbejde med os med god ro i maven.

Vi lægger en plan sammen med dig og giver dig indsigt i, hvor vi vil lægge vores energi. Derudover bliver din virksomhed ikke proppet ind i en prædefineret pakkeløsning; i stedet kigger vi på din virksomhed og ud fra den opsætter det bedste Facebook-annoncesæt. Alt sammen for at give dig bedre resultater.

 

Vi har sløjfet de lange bindingsperioder og lukkede døre; du kan ringe ind og få fat i lige dén Facebook-konsulent, der sidder med din annoncering og derved kan besvare alle dine spørgsmål. Det kalder vi gennemsigtighed.

 

For at udarbejde den rigtige strategi til Facebook-annoncering går vi gammeldags til værks: En tavle med kridt og idéer, der flyver rundt. Til sidst ender vi med noget konkret, som vi sætter i værk og tilpasser hen ad vejen.

 

Facebook retargeting

 

Påvirk dine tidligere besøgende igen og igen.

 

At køre annoncer mod tidligere besøgende på din hjemmeside vil ofte være det, der giver dig det højeste afkast. Og du kan ydermere segmentere i adfærd på din hjemmeside eller webshop: Fx annoncere mod dem, der har tilføjet produkter til kurven, men ikke købt. Retargeting er derfor et must-have til enhver bæredygtig online marketing-strategi. Årsagen er, at du annoncerer mod dem, der allerede har vist interesse for dit produkt – og du er derfor sikret, at du betaler for en relevant målgruppe.

 

Et gammelt ordsprog lyder, at en annonce skal ses syv gange, før den virker – netop dét kan du formå med gennem Facebooks pixelsporing. Er en Facebook Pixel endnu ikke installeret på dit website, vil det være det allerførste, vi tager fat på. Det er roden til alt sporing og derved god annoncering.

 

Synergieffekt med andre kanaler

 

Bind dine andre online marketing-kanaler sammen og opnå højere afkast

Som samlingsværktøj er Facebook aldeles glimrende. Her kan du “gribe” den trafik, du henter fra organisk trafik eller køber gennem Google Adwords. Og tager vi et blik på email markedsføring, kan du fra Facebook købe tilmeldinger til dit nyhedsbrev gennem annonceformatet ‘Lead Ads’ – et uhyre effektivt annonceformat.

 

Vi ser ofte, at Facebooks retargeting-annoncer viser et højt afkast; specielt DPA (dynamiske produktannoncer), som viser de produkter, brugeren har kigget på. Men at hente god trafik fra fx Adwords eller SEO er en præmis for, at din retargeting-strategi kan lykkes; din flaskehals er trafik. Og i takt med at online marketing bliver mere konkurrencepræget og sofistikeret, kræver det er overordnet overblik på din marketing-strategi for at kunne opsætte det bedste setup på Facebook.

 

Cold-annoncering

 

Ram nye, relevante målgrupper gennem cold-annoncering.

Facebook kan også bruges til at høste nye kunder og besøgende; præcis som SEO og Adwords. Du har fx muligheden for at lave look-a-like-målgrupper på Facebook, som går ud på, at du beder Facebook finde folk, der minder om dine tidligere kunder. Med Facebooks enorme kendskab gennem big data kan de udvælge de helt rigtige mennesker at annoncere mod for dig.

 

Udover disse look-a-like-målgrupper, som er uhyre effektive, kan du også opsætte gemte målgrupper: Disse kan være baseret på demografi, geografi eller interesser og adfærd på Facebook. Og derved kan du – udover at få mere ud af din nuværende trafik – også øge kendskabet til din virksomhed og trafikken til dit website gennem Faceebook.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS