Email markedsføring

Vi arbejder med alle arbejdsområder indenfor email markedsføring: Indsamling af leads, automatisering, tracking og udsendelse af kampagnemails. Og vi arbejder også i dit system!

Gennemsigtighed, dialog og effektivitet

Vi lægger en plan for din mail marketing, som smelter sammen med dine tanker om din virksomhed. Og dertil eksekverer vi, og vi sørger for at sætte dig ind i processen. Du kan være så involveret, du ønsker, og du har mulighed for at bekræfte eller afvise mails, før de sendes ud.

Inden vi sætter i værk gennemgår vi planen med dig, så du får dyb indsigt i vores arbejde – fuld gennemsigtighed, og dine spørgsmål skal være hjertens velkomne.

Du får os med på hele fronten; fra indsamling og aktivering af leads til opsætning af sporingskoder og planlægning og eksekvering af strategi for automatisering.

Kasper Friis

Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

Marketing Automation - Cases

Historier fra kunder, hvor vi har arbejdet med automatisering. 

149% stigning i samlet omsætning

Corner Of The West er et danskproduceret tøjmærke med rødder i vestjylland.

LÆS CASEN OM Corner Of The West ⋙

227% flere besøgende fra organisk trafik

FoodTV er Danmarks foretrukne online madunivers. Universet er skabt af folkene bag den folkekære serie Masterchef.

LÆS CASEN OM FoodTV ⋙

129% stigning i samlet omsætning

RAW58 producerer og sælger interiør i rå materialer, der giver et industrielt præg til boligindretningen.

LÆS CASEN OM RAW58 ⋙

Øg dit salg med email markedføring

Tilbage i 2014 publicerede konsulenthuset McKinsey en analyse, der påviste, at email marketing i langt de fleste tilfælde er en af de mest effektive markedsføringskanaler. En af de kanaler, der giver flest kroner igen pr. krone investeret. Både sammenlignet med sociale medier, søgemaskineoptimering og Google Adwords. Og det skyldes de gode muligheder for segmentering, samt de beskedne omkostninger forbundet herved. Ikke meget tyder på, at det har ændret sig, og vi ser stadig enormt høje afkast på vores kunder.

 

Kontakt os i dag for en uforpligtende snak om, hvordan du kan komme succesfuldt i gang med email markedsføring og nyde resultaterne heraf.

 

 

Leadindsamling

Ved indsamling af flere leads til dit nyhedsbrev kan du sætte turbo på din mail marketing. Og med værktøjer som Sleeknote, synergi med din Facebook-annoncering gennem Lead Ads og godt content kan du se tilmeldingslisten vokse og vokse.
Blot at have en tilmeldingsformular i footer-sektionen på dit website er sjældent effektivt nok. Hvis mail marketing skal være et fokusområde for dig, må du aktivt gå ud og arbejde mod leads gennem onpage-værktøjer eller lead-annoncering på fx Facebook og LinkedIn.

 

Er dit email markedsførings-setup velopsat, vil din omsætning stige i takt med, at dine lister gør det samme. Udover udsendelse af nyhedsbreve kan disse leads også bruges i din generelle online marketing; fx med look-a-like-målgrupper og direkte annoncering hertil.

 

Antallet af leads er ikke det afgørende; det er kvaliteten. Ved at vælge de rigtige leads er det nemmere at få kunder gennem dit mail-flow, og du efterlader ikke dine brugere skuffet. Hemmeligheden i at skaffe rigtige leads handler om, hvilket budskab du bruger til at skaffe dem. Mange bruger fejlagtigt konkurrencer med generiske produkter, og det er ofte en fejl. Hvis fx en bilhandler afholder en konkurrence om et generisk produkt som en iPhone; alle vil vinde en iPhone, ikke alle er i målgruppen for at købe ny bil.
Alt for mange ubruglige leads vil her blive betalt for og indsamlet. En skam.

 

 

Email markedsføring regler

Med den nye persondatalovgivning og enkelte paragraffer i den danske markedsføringslov, fx §10, er email markedsføring et reguleret område. Og det stiller krav til din opbevaring og indsamling af data, samt hvem du må sende nyhedsbreve til. Bøderne kan være høje, Forbrugerombudsmanden kan rette henvendelse til dig og dine kunder blive utilfredse, hvis ikke der styr på det; så det er værd at være opmærksom på reglerne.

 

Efter at have arbejdet med en håndfuld email marketing-setups og juridisk assistance har vi dannet os et solidt overblik, som sikrer dig, at din email markedsføring befinder sig på den rigtige side af lovgivningen. Vi arbejder udelukkende med gode leads, som velvidende og velvilligt har afgivet accept – det tjener dig og din virksomheds omdømme bedst.

 

Det har i mange år været populært at købe og sælge email-lister. Denne affære skal du passe meget på med i dag, og jeg kan næppe forestille mig et realistisk scenarie, hvor det er helt efter reglerne. Fokusér i stedet på at indsamle leads, der virkelig ønsker at modtage dit nyhedsbrev.

 

 

Automatisering

Du opnår både tidsbesparelser og bedre resultater, når du automatiserer elementer i dit mail marketing setup. Og det giver dig mulighed for at udsende mere relevant indhold til den enkelte bruger.

 

Vi har i vores opsætninger altid fokus på automatisering; uanset om du er en servicevirksomhed eller webshop. Det omfatter adfærdsbaserede udsendelser ud fra de opsatte kriterier. I webshop-øjemed kan det være tabt kurv-mails, en velkomstserie til nye tilmeldinger eller påmindelser til de, der har kigget på dine produkter, men endnu ikke foretaget et køb. Derfor bliver meget af indholdet i de enkelte mails dynamisk, fordi det udvælges ud fra brugerens adfærd.

 

Automatisering kan lade sig gøre i de fleste systemer; fra en standardopsætning i MailChimp til en sofistikeret ecommerce-løsning i HeyLoyalty.

 

Dit automatiseringsflow bør være opsat på baggrund af en analyse af kunderejsen, så vi sikrer os, at dit mail marketing-setup understøtter denne. Her kigger vi på USP´er, konverteringstid og om det er et overvejelses- eller impulskøb.

 

 

Valg af system

Godt værktøj er halvdelen af arbejdet. Sådan forholder det sig også med mail marketing, og heldigvis har du gode muligeder; MailChimp, ActiveCampaign og vores partnere HeyLoyalty er blot nogle af dem. Valget bør bygge på jeres ønsker og krav, så I får valgt det rigtige system.

 

Vi arbejder i alle systemer, og vi tager gerne en rådgivende snak med jer om, hvor I bedst hører hjemme. Trods de fleste systemer har gode funktioner kan det stadig besværliggøre arbejdet, hvis du havner i det forkerte system.

 

For at vælge det rigtige system er der flere overvejelser, du bør gøre dig: Har du brug at integrere med din webshop? Hvor avancerede krav har du til dine automatiseringsmulighed? Og har du behov for at have CMS-muligheder i dit system? Det var blot for at nævne et par stykker. Med en række forskellige prisklasser bør du også gøre dig nogle budgetmæssige overvejelser, hvor du både finder udemærket, gratis sytemer, samt avancerede til flere tusinde kroner.

 

Ring endelig, hvis du har brug for et par tips til at vælge det rigtige system.

 

 

Udsendelse af kampagnemails

Selvom automatisering viser sig at være effektivt, er der stadig omsætning at hente i kampagnemails. Ved at segmentere målgrupper kan der udsendes tilbud, nyheder eller andet indhold, som får flere af dine leads til at aflægge en ordre.

 

Opgaverne er mange; skrive en indbydende emnelinje, samt udvælge det rigtige indhold og den rigtige målgruppe. Ved at splitteste kan vi arbejde os hen til det indhold, som dine leads sætter mest pris på – og som giver dig de absolut bedste resultater.

 

Mange vælger i dag at udsende samme kampagnemail til hele deres nyhedsbrevsliste. Og det kan være farligt, fordi de forskellige leads kan befinde sig mange forskellige steder i købsrejsen. Denne strategi stiller store krav til din liste, og vi anbefaler derfor, at du sender ud mod segmenterede målgrupper. På den måde undgår du at præsentere dele af din liste for irrelevant indhold – med frygt for at de gør brug af “afmeld”-knappen nederst i din mail.

 

 

Synergi med din marketing

Du kan opnå dit samlede afkast markant ved at spille email markedsføring sammen med dine andre kanaler; fx Facebook-annoncering eller søgemaskineoptimering. Her kan én plus én give tre.

 

De andre kanaler kan bruges til leadindsamling, og du kan bruge data fra din mail marketing til at udabrejde brugerdefinerede målgrupper på såvel Facebook som LinkedIn. Og én ting er sikkert: Det er uhyre effektivt og giver dig markant bedre resultater. Nogle systemer tillader dig at føre data over i ‘brugerdefinerede målgrupper’ på Facebook. På den måde kan du præsentere samme budskab i din mail som på de sociale medier – på samme tid.

 

Både Facebook og LinkedIn tilbyder dig også mulighed for, at du kan uploade din liste med leads og køre annoncer mod dem eller mod nogle, der ligner dem. Med øget synlighed på tværs af kanaler og sammenhængende budskaber kan du skubbe flere leads gennem salgstragten – og få dem til at handle hos dig.

 

Derved kan mail marketing også anses som en understøttende funktion til andre kanaler, men hvor du har mulighed for at kommunikere én-til-én med dine brugere.

 

 

Email marketing bureau

Som bureau er det vores opgave at understøtte din marketing, og vi arbejder derfor i alle de gængse systemer; fra MailChimp og ActiveCampaign til HeyLoyalty og Sleeknote. Og hos HeyLoyalty er vi partnere, hvorfor vi har dybdegående kendskab og indsigt til systemer, hvilket sikrer dig den bedste opsætning. Vi skræddersyr en løsning til dig, der passer til budget, kunderejse og dine ønsker, så du får et holdbart og solidt setup.

 

Vi udarbejder alt fra simple automatiseringsflows og få kampagnemails til større, avancerede løsninger, som kan tage hånd om en bred vifte af kunderejsens elementer. Og det gælder både til webshops og servicevirksomheder; både store og små.

 

Med tilknyttede tekstforfattere og teknisk indsigt klarer vi både opsætning af sporingen, samt forfatning af indhold til mails, som gør din mail marketing til en supersælger. Det giver dig en komplet løsning, hvor alle områder er dækket; fra leadindsamling og kampagnemails til teknisk opsætning af sporing og udarbejdelse af automatiseringsflows.

 

Kontakt os i dag for en uforpligtende snak om, hvordan du kommer bedst i gang med email markedsføring.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS