DATO
LÆSETID

SKREVET AF

DATO
LÆSETID

SKREVET AF


Shopify er en verdenskendt e-handelsplatform, der huser millioner af webshops verden over. Deres mission er at gøre e-handel bedre og nemmere for alle. De vil gerne hjælpe folk med at opnå uafhængighed ved at gøre det nemmere både at starte, drive og udvikle en webshop.
I 2021 annoncerede Shopify ’Online 2.0’, som er en udvidelse og opgradering af deres temaer. De nye 2.0 temaer blev lanceret med en masse nye funktioner og tilpasningsmuligheder, samt et nyt kodesprog kaldet ’Liquid’, der gør at udviklere nu lettere kan tilføje tilpassede funktioner til butiksfacaderne.
Den nye editor gør det simpelt for brugere at bygge butiksfacader fra bunden, samt både tilføje temaudvidelser og administrere apps inden for det pågældende tema. Ligeledes er det nu muligt for brugere at tilføje blokke og sektioner til samtlige sider, hvor man i de tidligere temaer var mere låst.
Expanse Theme – Hvad er de gode funktioner?
Shopify’s ’Online 2.0’ kommer med en masse nye forskellige 2.0 temaer, som spænder bredt alt efter hvad din webshop sælger. Expanse er et af de temaer, vi hos Webbler har arbejdet en del med.
Du kan blandt andet se temaet ’in action’ på shopify’s hjemmeside her.
Expanse temaet huser en masse rigtige nyttige funktioner for en webshop, der gerne vil opnå optimal brugervenlighed og selvfølgelig vigtigst af alt, booste dets salg.
Temaet er fra start udstyret med en megamenu, hvis man som webshop tilføjer mindst tre lag i navigationen. Dette skaber et godt og brugervenligt overblik, samt inkluderer et ’featured product’ til højre.

Ligeledes er temaet udstyret med en ’view’ og ’add’ funktion, der er tilknyttet produkterne, når brugere kører musen henover. Henholdsvis forstørrelsesglasset og plusset.

Dette er nyttige funktioner, fordi brugeren derfor ikke behøver at forlade den pågældende side for at tilføje produktet til kurven (add) eller se produktbilleder og beskrivelse (view).


Derudover er det også muligt at tilføje produktstørrelser og ’color swatches’ (farveprøver) til produktsiderne, så kunderne på den måde får alt omkring produktet samlet og derved mindsker chancen for returnering.

Temaet er ligeledes udstyret med en rigtig god filter-funktion, som er yderst vigtig, når man taler om brugervenlighed. Der kan hertil også tilføjes yderligere filtre, som giver mening for din webshop.

Dette var kun et lille udpluk af temaets mange gode funktioner, som du kan som sagt se Expanse temaet her i forskellige farver og styles (du ændrer stil øverst under ’theme styles’).
Alle temaerne er udviklet ud fra princippet ’mobile first’, som betyder at din webshop altid vil være tilpasset på mobil, og dine brugere derfor altid vil have en god og brugervenlig oplevelse, ligegyldigt hvor de tilgår webshoppen.
Der bliver hele tiden udviklet nye 2.0 temaer. Så er du nysgerrig på de mange muligheder, finder du en oversigt over dem alle her.
Er du interesseret i at høre mere eller tage en snak om dine muligheder med Shopify, så tøv ikke med at kontakte os hos Webbler.