DanDomain SEO

Få din webshop i Dandomain øverst på Google og øg dit salg.

Bliv fundet af potentielle kunder

Kunderne søger efter dig – også i din branche. Og ved at få din Dandomain-shop øverst på Google kan du øge synligheden og derved omsætningen. Nu handler målgruppen hos dig, ikke hos konkurrenten.

Kontakt os i dag og få hjælp til professionel, solid og effektiv SEO i Dandomain. Vi har lavet SEO for mere end ti forskellige webshops i Dandomain; og vi kan også hjælpe dig!

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

E-commerce - Cases

Historier fra webshop kunder som vi har udført arbejde for.

DesignGaragen får pengene 23 gange igen.

 DesignGaragen er en af landets største forhandlere af interiør og møbler online. Med et stort udvalg af kendt såvel som nye brands, vækker navnet genklang for mange bolig entusiaster.

LÆS CASEN OM DesignGaragen ⋙

 

149% stigning i samlet omsætning

Corner Of The West er et Danproduceret tøjmærke med rødder i vestjylland.

LÆS CASEN OM Corner Of The West ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

DanDomain SEO

 

DanDomain er den største danske kommercielle e-commerce platform, der tegner sig for intet mindre end 3.500 webshops – store som små. Ligesom med alle andre typer CMS gør man klogt i at optimere, således at man ranker bedre på Google og de andre søgemaskiner. DanDomain SEO bør optage en del af dine tanker og marketingsbudget, hvis du givetvis vil gøre dig forhåbninger om at være til stede online, hvor dine potentielle kunder kan finde dig.

 

Når det kommer til DanDomain SEO, handler det om at udnytte de bagvedliggende funktioner, som platformen tilbyder. Her er der mulighed for let at udfylde dine h-tags, alt tags på billeder, komprimering af billede, indsætte tekst og meget andet. I og med at en DanDomain webshop er en hosted platform, er der naturligt nok nogle begrænsninger, når man sammenligner med andre systemer som fx WooCommerce, hvor der findes et hav af dygtige folk i hele verden, der koder nye plugins mv. til sitet. Ud over content har vi også indgående kendskab til det tekniske setup, hvilket er en væsentlig del i forhold til DanDomain SEO.

 

 

Lad os hjælpe dig til tops på Google med DanDomain SEO

 

Der er rundt regnet 200 forskelligartede faktorer, der gør sig gældende, når man taler om SEO. I relation til SEO taler man oftest om Google som den altoverskyggende søgemaskine, der dominerer markedet med at optage ca. 94% af alle søgninger. Uanset hvilken platform man benytter – fx DanDomain – gør man klogt i at tænke SEO ind fra starten, når man begynder at bygge sin webshop. Da der er mange ting at forholde sig til, er det naturligvis svært at få tid til det hele. Det er der, vi hos Webbler kommer ind som eksperter og kan klare din DanDomain SEO.

 

URL-struktur, menu, h-tags, billeder og tekst er blandt andet nogle af de mest væsentlige ting at have styr på, når det kommer til SEO i en DanDomain webshop. Men brugeroplevelsen onsite og hurtigheden af siden er også i fokus hos Google. Og så naturligvis at du har optimeret din side, så den fungerer på mobil og tablet. Efter Google har indført “mobile first indexet”, er det om at levere en god brugeroplevelse på mobilen, da flest faktisk søger på Google via mobilen.

 

Vi formår at samle alle trådene for dig og har styr på DanDomain SEO, således at vi kan optimere fra ende til anden, så du på sigt øger dine muligheder for at komme til tops på Google på de produkter eller ydelser, du forhandler. I samarbejde med dig udarbejder vi en
målrettet strategi for, hvad du gerne vil opnå – og vi kommer selvfølgelig med vores klare anbefalinger til, hvordan disse kan imødekommes. Naturligvis med afsæt i dit budget.

 

Hvad kan du selv gøre? 

 

Hvis du ønsker selv at lege med SEO på din DanDomain-webshop, er der en række ting, du kan tage fat i. Nogle af disse ting er fx:

 

  • Skrive noget godt indhold til alle dine undersider og produktsider.
  • Udarbejde gode, unikke og fangende title tags og metabeskrivelser (læs nedenfor).
  • Spørge, om dine leverandører eller samarbejdspartnere gider linke til din hjemmeside.
  • Sørge for, at din DanDomain-webshop loader hurtigt.
  • Skabe troværdighed på din side med dit ansigt, troværdighedsstempler (fx E-mærket og Trustpilot-anmeldelser).
  • Sikre dig, at dit website også fungerer godt for dine brugere på mobile enheder.

 

Med ovenstående på opgavelisten er du godt på vej. Uanset om det er nok til at tage dig hele vejen til tops på Google, er det en suveræn idé at få lagt dette fundament; det er i hvert fald noget af det første, vi sikrer os, når vi skal arbejde med DanDomain SEO på en ny webshop.

 

Certificeret DanDomain-partner i SEO

 

For nyligt indgik Webbler og DanDomain et samarbejde for at hjælpe endnu flere DanDomain-webshops med at komme til tops på Google. Det betyder, at vi i dag er certificeret marketing-partner hos DanDomain, fordi vi på et hav af cases har præsteret omsætningsløftende resultater på SEO-fronten. Det er vi stolte af, og vi er glade for at kunne opbygge et tæt samarbejde med DanDomain.

 

Som partner i DanDomain får vi adgang til de nyeste detaljer, så vi altid er opdateret omkring, hvad der sker på platformen. På den måde kan vi give vores kunder, der har placeret deres webshop i DanDomain, de bedste og mest opdaterede resultat; altid ét skridt foran deres konkurrenter.

 

Title tags og metabeskrivelser

 

Også i Dandomain er det uhyre afgørende, at du får skrevet nogle fangende title tags og metabeskrivelser. Det er disse, der får brugeren til at klikke på netop dit resultat i søgeresultatet – fremfor din konkurrent. At redigere disse elementer i DanDomain er nemt. På dine produkter kan du fx gøre det ved at klikke på “Produkter” –> så vælger du produktgruppe og klikker på de tre prikker –> Her kan du ændre din page title og din metabeskrivelse.

 

Hvis du ønsker at blive klogere på, hvordan du skriver gode, fangende og SEO-venlige title tags og metabeskrivelser, så kan du læse vores blogindlæg om netop dette her.

 

 

Onsite og offsite optimering af din webshop

 

 

Der er nok så mange ting, du kan gøre onsite. Vi har været kort inde på, at det handler om alt indhold i din webshop samt en masse bagvedliggende, der hjælper Google på vej til at vurdere, hvad den kan finde på din side. Google er djævlens advokat på brugernes vegne og vil gerne give folk, der søger, den bedst mulige oplevelse.

 

Indholdet på din side er det altafgørende fundament for at tiltrække kunder til din webshop. Derfor ligger der en vigtig opgave i at få defineret de forskellige søgeord, du gerne vil findes på, sammenholdt med det, du faktisk tilbyder. Her går vi ind og laver en søgeordsanalyse, så vi kan kortlægge og udarbejde en strategi for disse.

 

Men det er ikke kun indholdet onsite, og hvor hurtig din side er, der gør sig gældende og har indflydelse på dine rankings. Offsite SEO, som det hedder, er i den grad også med til at påvirke dine placeringer i søgemaskinerne. Så når vi nu taler DanDomain SEO, skal vi også tale fx linkbuilding. Når en hjemmeside linker til din webshop, ser Google det som et kvalitetsstempel. Og jo flere, der gør det, jo bedre. Og dog. Du har dog bedst af, at det er sider, der er relateret til din branche eller er et medie med høj autoritet som fx dr.dk.

 

Effektiv linkbuilding

 

Vi kan hjælpe dig med at udbygge din backlink-profil i form af adgang til relevante medier og outreach til andre hjemmesideejere, der kunne bidrage positivt til din vækst i søgemaskinerne. At have et link er i Googles øjne at betragte som en anbefaling – og jo flere anbefalinger (og jo mere troværdige kilder disse anbefalinger kommer fra), jo højere vil du alt andet lige rangere på Google.

 

Nærmest uanset hvilken branche, du befinder dig i, vil det være kendetegnet med de øverstliggende webshops, at de har mange og gode links rettet mod deres website eller den pågældende underside.

 

Ud over at bygge links til din shop gennemgår vi hele shoppen for at se efter fejl og mangler såsom billeder, der fylder for meget og påvirker pagespeed, alt tekst på billeder, der ikke er udfyldt, og om der generelt er nok tekst på din side til at beskrive dine produkter.

 

Med hjemmel i en god søgeordsanalyse

 

En af de vigtigste ting er, at du får et overskueligt overblik over dine søgeord; hvilke skal du gå efter? Hvordan ligger du på de enkelte ord? Og skal du have oprettet nye undersider til specifikke søgeord?

Alt dette finder du ud af med en god søgeordsanalyse. Her kræver det de helt rigtige værktøjer: Det kan fx være at tage udgangspunkt i tidligere indsamlet data gennem Google Analytics og Google Search Console. Men det kan også være idéer til nye søgeord gennem værktøjer som KWFinder.com, Ahrefs eller Google Keyword Planner.

 

Efterfølgende ligger der en opgave i at visualisere og danne sig et overblik over de nyfundne søgeord. Her findes ligeledes en række værktøjer: Power BI (forlængelse til Excel), Excel eller andre relevante tabel-programmer.

 

 

Kontakt os ganske uforpligtende

 

 

DanDomain SEO, eller for den sags skyld SEO i andre webshops, handler om at optimere hele tiden. Det er en kontinuerlig proces, der tager tid. Dine konkurrenter gør højst sandsynligt også, hvad de kan for at overbevise Google om, at de skal ranke foran dig. Så det er bare om at komme i gang – og det kan kun gå for langsomt. For SEO tager tid, og du skal blive ved med at prioritere det, således at det er en fast del af dit marketingbudget. Uanset om du allerede har en etableret DanDomain webshop, eller om du skal i gang med en, er det om at tænke DanDomain SEO nu.

 

Hos Webbler har vi styr på en DanDomain webshop og ved, hvilke metodikker der gør sig gældende i forhold til DanDomain SEO. Har du ikke selv tid, lyst eller kompetencerne til at tage dig af det, gør vi det gerne for dig. Så kan du i stedet bruge tiden på at udvikle din
webshop og sælge dine produkter. Det kan være svært at nå det hele, hvorfor vi gerne bidrager med såvel strategi som eksekvering og agerer din faste sparringspartner. Vi er af den klare overbevisning, at tætte kunderelationer skaber de bedste resultater.

 

Er du klar til at rykke rent SEO-mæssigt? Vores specialister tager gerne en uforpligtende snak om dine ønsker, krav og behov – og sammen finder vi den bedst mulige løsning, som skaber værdi for dig og din webshop.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS