Whiteboardshoppen.dk

Vi har siden december 2018 samarbejdet med Whiteboardshoppen med en SEO og Google Ads løsning,
hvor man senere tilføjede Facebook annoncering i marketingstrategien.

44 % af alt trafik kommer i dag fra de organiske søgninger

Whiteboardshoppen ønske at øge deres synlighed på de digitale kanaler, og nå ud til der, hvor deres kunder befandt sig. Derfor blev vi enige om en SEO & Google Ads løsning på baggrund af deres tidligere datasæt i Google ads og en gennemgang af deres søgemaskineoptimerings muligheder. 

Da Whiteboardshoppen havde kørt forskellige kampagner i Google Ads, havde vi et datasæt, at tage udgangspunkt i, så vi startede med at gennemgå dette, og fandt mange muligheder for forbedringer. 

Løsning:

Vi gik ind og ændrede lidt i strukturen på Google Ads, da Shopping kampagnerne sagtens kunne bruge en overhaling, da det gennemsnitlige afkast ikke så så godt ud. Samtidig ville vi stoppe spildte annonceomkostninger der i form af ineffektive annoncer, der aldrig var stoppet og havde forædlet annoncetekster.

Vi fik oprettet nye søgekampagner, da de stod for størstedelen af deres omkostninger og indtægter samt nye Shopping kampagner for at opnå en granulær struktur, hvor Shopping kampagnerne blev fordelt i flere kampagner, efter produktkategorier – Der blev skabt en råd tråd. 

Derudover fik vi arbejdet målrettet for at øge antallet og kvaliteten af de links, der rettes mod shoppen samt tilføjet relevant on-page tekst til landingssiderne.

Senere opsatte vi også et Facebook retargeting flow, som er en måde at samle al den trafik, der efterhånden kommer gennem Google Ads og organisk fra søgemaskinerne op.  

Der er gennem vores samarbejde blevet skabt mærkbare resultater, både på SEO fronten og gennem annoncerings platformerne – her har vi både øget markedsandelen og omsætningen samt deres synlighed gennem organisk trafik betydeligt.

ruslan-bardash-4kTbAMRAHtQ-unsplash (1)

%

Vækst i samlet omsætning ifht. sidste år

%

Af trafik kommer fra organiske søgninger

%

Øget omsætning i Google Ads ifht. sidste periode