Metroline

Metroline kontaktede os tilbage i februar 2019, da de ingen erfaringer havde med diverse online marketing aktiviteter samt manglende mulighed og indsigt i teknisk optimering og linkbuilding. De ønskede at starte et samarbejde med henblik på både at skabe mere salg, men til dels også at få flere henvendelser fra potentielle kunder.

107% Øget organisk omsætning

Vi kom frem til at en kombination af SEO og digital annoncering med Google ads og Facebook ville være den rette løsning. 

Men inden vi rigtigt kunne komme rigtig igang med annoncerings platformerne, hjalp vi med opsætning af en Google konto, herunder Ads, Analytics og Merchant center samt en Facebook Business Manager profil og en Facebook Pixel.

Derudover var der også problemer med betalings checkout på websitet, som gjorde at produkterne ikke rigtig kunne godkendes af Google. 

Trods de små problematikker, kom vi godt fra start, og begyndte at opbygge et godt fundament både på den SEO mæssige front, men også Google ads og Facebook, som resulterer i at Metroline oplever en gevaldig vækst.

Altså en kombinationen af de forskellige marketing aktiviteter, såsom søgemaskineoptimering og annoncering på både Facebook og Google viste sig at bane vejen frem til positive nøgletal. 

Dette kan både ses på den stigende omsætning på 58 %, og deres mange flere besøgende på deres website samt deres rangeringerne på de organiske søgeord er stigende.

Det viste sig også at der kom langt flere henvendelser end før på grund af den stigende trafik til websitet.

ruslan-bardash-4kTbAMRAHtQ-unsplash (1)

%

Øget organisk omsætning

%

Flere organiske transaktioner

%

Øget omsætning i Google Ads