Cartools

Webbler har i samarbejde med Cartools de seneste par måneder arbejdet mod at optimere deres digitale indsatser på Facebook og Google ads samt SEO med fokus på at vækste online.

Google Shopping & Facebook ads i et stærkt samspil

Inden samarbejdet, havde Cartools, som det eneste et enkelt og ikke særlig produktivt Google Ads setup. Så de kom med et ønske om at styrke deres online markedsføring og forøge deres salgsvolumen.

Dertil blev der strikket en markedsføringsstrategi sammen med udgangspunkt i Facebook, Google Ads og SEO. 

Som udgangspunkt startede vi med at eksekvere på disse markedsføringskanaler, og derfor startede med en komplet omstrukturering af Google Ads-kontoen, hvor vi hjalp med opsætning af Google Ads kampagner, som indebar både Shopping kampagner, nye eksakte søgeannoncer samt en DPA . 

For at sikre at de besøgende fra Google bliver konverteret til kunder, havde vi derefter fokus på opsætning af Facebook og deres retargeting indsatser.

Vi opsatte en Facebook Pixel for at kunne følge med i websitets besøgendes handlinger. Derefter opsatte og implementerede vi Dynamic Products Ads, som forbinder deres Facebook annoncer direkte til deres shopping feed.

På den måde har vi kunnet målrette og personalisere annoncer på baggrund af brugernes seneste produktvisninger og købsadfærd på Cartools.dk. Ved at Facebook blev en af deres markedsføringskanaler, har diverse kampagner sikret Cartools en to-cifret ROAS. 

Efterfølgende mærkede man effekten af både Google Ads, Facebook og SEO, som både blev til mersalg, de fik flere direkte henvendelser, hvor der var mange der kontaktede dem og derefter blevet til salg samt vi har rykket deres organiske placeringer betydeligt gennem søgemaskineoptimering.

ruslan-bardash-4kTbAMRAHtQ-unsplash (1)

%

Flere besøgende på websitet

Igen for hver krone brugt på Facebook

Igen for hver krone brugt på Google Ads