← Tilbage til bloggen
Skrevet af: Camilla Arvad
8. juni 2020

Nysgerrig på hvad dine konkurrenter annoncere med på Facebook?

Nysgerrig på hvad dine konkurrenter annoncere med på FB

Med Facebook eget annonce bibliotek kan du nu holde øje med dine konkurrenter på Facebook.

Med dette værktøj kan du se, alle aktive og inaktive annoncer samt hvad dine konkurrenter annoncere med på Facebook. Gennem dette værktøj kan du lade dig blive inspirere af hvad dine kunder gør, IKKE EFTERLIGNE – På den måde har du mulighed for at styrke din konkurrencesituation.

Det er et nemt og simpelt værktøj at tilgå, da det kun kræver et par klik. Du skal nemlig blot tage stilling til, hvilken virksomhed du vil stalke, og finde dem i Facebooks annonce bibliotek. 

Herunder finder du en lille guide, hvor jeg tager udgangspunkt i Power, både fordi de er ret store spillere på markedet, ligger mange markedsføringskroner i deres markedsføring samt en stor konkurrent for mange.

1. Første step er, at du finder din konkurrent på Facebook, og scroller lidt ned på siden for at finde “Gennemsigtighed på sider” i højre side, hvorefter du klikker på “Se mere”:

FB_annoncebiblitoket_1

2. Herefter popper der en fane op, hvor næste step er, at du klikker på “Gå til annoncebibliotek” for så at komme videre til værktøjet

FB_annoncebibliotek_2

3. Nu kan du så se alle Powers aktive Facebook annoncer, som de kører annoncering på lige nu. 

FB_annoncebibliotek_3

Hvad kan du bruge dette værktøj til?

1. Med Facebook annoncebibliotek kan du lade dig blive inspireret af dine største konkurrenter på markedet eller finde inspiration fra andre interessante virksomheder. 

2. Se hvilke USP’er (Unique selling points) dine konkurrenter benytter og hvordan deres CTA’er (Call to action) er. Dette kan du for eksempel bruge til at se hvad dine konkurrenters intentioner er med deres annonce – altså har de fokus på at få folk ind på deres side, er de produktorienteret eller vil de indsamle flere leads til deres nyhedsbrevsliste. 

3. Du har rig mulighed for at tage et kig på dine konkurrenter, og analysere deres annoncer, for derefter at tage det med i dine egne overvejelser, når du skal optimere dine egne annoncer. Altså se om du kan optimere dine egne annoncer og gøre dem mere attraktive end dine konkurrenters.

 

Tager du et kig på dine konkurrenter, kan du med garanti være sikker på, at nogle af dine største konkurrenter har brugt en del tid og ressourcer på at forme det rette content.  Så det er bare i gang med at stalke dine konkurrenter. 

Du finder værktøjet her: https://www.facebook.com/ads/library