Bing Ads

Køb billig og god trafik ind gennem søgemaskinen med Bing Ads. 

Bliv synlig på søgemaskinen Bing

Det er ikke kun på Google, at dine brugere søger efter dig. Det gør de også på Bing, hvor nogle af dine konkurrenter glemmer at annoncere. Og det betyder, at der er god trafik til lavere klikpriser for dig at hente. 

Få hjælp at os til at lave en professionel opsætning af dine Bing Ads. Gå ikke glip af alle de potentielle kunder, der bruger Bing i stedet for Google. 

Kasper Friis
Head of Online Marketing

+45 81 40 59 48
kf@webbler.dk

Google Ads - Cases

Historier fra kunder vi har udført Google Ads markedsføring for.

DesignGaragen får pengene 23 gange igen.

DesignGaragen er en af landets største forhandlere af interiør og møbler online. Med et stort udvalg af kendt såvel som nye brands, vækker navnet genklang for mange bolig entusiaster.

LÆS CASEN OM DesignGaragen ⋙

67% stigning i samlet omsætning

Støvlsighestefoder er en ældre familieejet virksomhed med en lang historik. Vi har med all-inclusive markedsføring hjulpet dem til en vækst i omsætning på 67%.

LÆS CASEN OM Støvlsig Hestefoder ⋙

43% flere henvendelser i et konkurrencetungt marked.

Real Mæglerne er en landsdækkende kæde af selvstændige ejendomsmæglere, men med fokus på den lokale bolighandel.

LÆS CASEN OM Real Mæglerne ⋙

Bing Ads

Har du styr på, om din SEM-strategi giver afkast? Anvender du Adwords eller Bing Ads? Og gør du det optimale for, at dine kunder finder netop dig, når de søger på produkter eller services, som du tilbyder?

 

Netop dette kan vi hos Webbler hjælpe dig med. Som specialister i SEM har vi mange års erfaring på området, og vi tilbyder skræddersyede løsninger til dig, der ønsker at ligge ”top of mind” på søgemaskinerne. Her er Google Adwords ikke det eneste vigtige redskab, men også Bing Ads udgør efterhånden et væsentligt og stadig uudnyttet kæmpepotentiale. Vi hjælper dig med at få maksimalt ud af dine Bing Ads – lige fra opsætning og analyse over eksekvering og optimering til monitorering og evaluering. Og vores målsætning er at lede dig til toppen – af søgemaskinerne.

 

Bing Ads – et uudnyttet vækstpotentiale

I en digitaliseret verden, hvor konkurrencen om brugernes online opmærksomhed er stadigtmstigende, gælder det om at positionere sig selv som virksomhed bedst muligt. Det handler om at gøre sig så synlig som muligt – eller populært sagt at råbe højest med det rette indhold for at fange de relevante målgrupper og dermed øge det potentielle salg og afkast.

 

Google Adwords er stadig i dag den digitale annonceringsplatform, der har allerstørst volumen, men med sine 10% markedsandele åbner Bing Ads op for et stort uudnyttet potentiale og et attraktivt marked for virksomheder. Bing Ads fungerer sådan set nogenlunde på samme måde som Adwords, da der er tale om betalte annoncer, hvor du som annoncør betaler pr. klik – også kaldet PPC (Pay Per Click). Den afgørende forskel er, at Bing Ads figurerer i Microsofts egen søgemaskine, dvs. Bing, hvor AdWords-annoncer placeres på Google.

 

Bing Ads fungerer kort sagt således, at potentielle kunder søger på søgemaskinen Bing efter bestemte produkter eller services ud fra søgeord, hvorefter de bliver eksponeret for din virksomheds annoncering, hvilket ideelt set resulterer i, at kunderne kontakter dig – dvs. klikker på annoncen og ledes direkte ind på din hjemmeside. Altså en form for strategisk ”lead in” til din webshop, som højner chancen for konverteringer og transanktioner. Måden, hvorpå du betaler for de sponsorerede annoncer, er ved at betale hver gang, der kommer et besøg til din hjemmeside fra Bing. Og her er sammenhængen ganske simpel: Jo højere klikfrekvens, desto færre udgifter pr. klik.

 

Bing-annoncering handler altså grundlæggende om at købe sig til flest mulige klik på søgemaskinen. Dvs. at få motiveret brugerne til at vælge netop din annonce frem for andres ved at blive placeret netop dét sted på søgemaskinen, hvor annoncen er allermest synlig, og hvor det dermed også er mest sandsynlig, at den bliver eksponeret for brugerne: nemlig helt i toppen.

 

Effektive Bing Ads kræver de rigtige søgeord

Hvis man skal forstå, hvordan Bing Ads reelt set fungerer, kommer man ikke uden om at berøre begrebet om SEO (Search Engine Optimization). SEO omhandler søgemaskineoptimering, dvs. hvordan du som virksomhed optimerer din hjemmeside ud fra de parametre, som søgermaskinerne algoritmisk prioriterer, når de rangerer hjemmesider. Det gælder her om at gøre din hjemmesides indhold relevant for brugerens søgning for dermed at kunne distancere og differentiere dig fra dine konkurrenter i kampen om brugerne og topplaceringerne på søgemaskinerne.

 

Hvis du ønsker at være effektiv med din Bing-annoncering, skal du altså have styr på din SEO – både som forarbejde og løbende indsats. Når du skal opsætte dine online kampagner og annoncer, er udgangspunktet, at du gør et vigtigt forarbejde i form af at identificere og udvælge netop de søgeord, du gerne vil findes på – eller rettere de søgeord, som strategisk performer bedst i forhold til at tiltrække kliks og potentielle kunder. Her er den svære disciplin at finde de rigtige søgeord, og det kan vi hjælpe dig med. Vi gør det hårde arbejde for dig og leverer individualiserede søgeordsanalyser, så forarbejdet ligger klar til at udforme målrettede og effektive Bing Ads, der kan give afkast.

 

Som det gælder for størstedelen af online annoncering, opererer man i denne sammenhæng typisk med konverteringssporing, som leverer vigtige informationer om, hvilke søgeord, annoncer, annoncegrupper og kampagner, der er tjener bedst til at skabe kundeaktiviteter. På baggrund af denne vigtige indsigt baserer vi vores målrettede Bing-markedsføring. Dette sikrer samtidig, at selve markedsføringen bliver individuelt tilrettelagt netop efter din virksomheds definerede målsætninger, interesser samt de relevante målgruppers søgeadfærd.

 

Fordele ved Bing Ads

Selvom Bing Ads langt fra afspejler en lige så stor markedsandel som Google AdWords, har denne annonceringsplatform en lang række fordele, som gør den anbefalelsesværdig at anvende – om ikke andet som supplement til AdWords. Faktisk kan Bings stadig begrænsede volumen have positiv effekt på klikprisen for din annonce, der ofte er lavere grundet en tilsvarende lavere konkurrence på Bing Ads. Du kan således med Bing Ads sagtens nå ud til en stor og væsentlig gruppe af potentielle kunder trods den mindre volumen.

 

Bing Ads giver dig mulighed for at målrette din annoncering specifikt efter bestemte demografiske og ikke mindst geografiske forhold – lokalt såvel som globalt. Desuden viser undersøgelser, at Bing hyppigt anvendes af det ældre segment, og du har slåedes med Bing Ads mulighed for at optimere din interaktion med en ældre, købestærk målgruppe.

 

Når vi samarbejder, er vi med dig hele vejen

Vi har stor erfaring med Bing Ads og agerer i denne forbindelse dagligt samarbejds- og sparringspartnere for en lang række virksomheder. Vi gør en dyd ud af, at hele processen bærer præg af gennemsigtighed med fokus på netop dine behov og ønsker for at gøre Bing-annonceringen så nem og bekvem for dig. Det betyder også, at vi gør det hårde arbejde for dig – og vi er med dig hele vejen, uden at du skal belemres med høje opstartsgebyrer og lange bindingsperioder. Du kan således starte din annoncering når som helst og med et opstartsbudget, der passer til netop din virksomhed.

 

Vi har gjort det nemt for dig, så du ikke selv skal bøvle med opsætning af kampagner og annoncering. Vi tager dig i hånden fra første henvendelse, hvor vi laver analyse og lægger retningslinjerne for din annoncering. På baggrund af dette benarbejde påbegynder vi i tæt samarbejde med dig at udfolde kampagnen med eksekvering – og vi slipper ikke din hånd, før vi efterfølgende har målt og evalueret på effektiviteten. Dette med henblik på løbende at kunne monitorere, teste og optimere for dermed i sidste ende at kunne sikre dig det bedste investeringsafkast.

 

Der er ikke to opsætninger på Bing Ads, der er ens – og netop derfor opererer vi altid ud fra netop din situation og dine behov, da en skræddersyet løsning i vores optik giver bedste resultater. Så skynd dig at tage kontakt til os og få et uforpligtende tilbud allerede i dag. Vi vil glæde os til at være din samarbejdspartner og hjælpe dig til topplacering på Bing.

 

"Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing."

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS

Cases

227% flere besøgende fra organisk trafik

LÆS CASEN OM FoodTV⋙

129% stigning i samlet omsætning

LÆS CASEN OM RAW58⋙

Webblers nyhedsbrev holder mig opdateret med ny viden om online marketing.

Dennis Wormark

CEO & Partner, TEXTA ApS