DATO
LÆSETID

SKREVET AF

DATO
LÆSETID

SKREVET AF


De penge du smider i markedsføring og annoncering skal selvfølgelig på den lange bane tjenes hjem igen. Her får du et par fif til, hvordan du let kan påvirke dine udgifter og sikre, at dine penge går til en værdifuld markedsføring.
Jeg har samlet 3 tiltag du kan gøre, for at spare din webshop penge. Det første handler om klikpriser på Google Ads, og hvordan du let giver dig selv mere værd i Googles øjne. Målgrupper på Facebook er ligeledes et sted du kan undersøge og finde ud af, om du målretter de rigtige. Sidst – men ikke mindst – er der det samlede setup. Passer det til din shop?
Det bliver du forhåbentlig klogere på her.
Klikpriser på Google Ads
Har du aldrig hørt ordet “klikpriser” før, så hæng lige på. Annoncerer du derimod på Google Ads, kender du med sikkerhed til klikpriser, og så kan du roligt springe videre.
Klikpriser betegner den pris du betaler for et klik på din annonce. Når du på Google sætter et søgeord op og tilføjer annoncer, kommer du med i budkrigen om at få netop din annonce vist. Resultatet af budkrigen afhænger af,
- hvor mange annoncører som byder ind på søgeordet
- deres budget hertil
- og annoncernes kvalitet.
Og så tilbage til, hvordan du gennem klikpriserne kan spare din webshop penge.
Google belønner indhold og kvalitet, og du kan hurtigt og enkelt gøre følgende for at sætte dig selv forrest i budkøen:
- Tilføj annonceudvidelser til din konto på Google Ads
- Tilføj brand, fragt- og virksomhedsoplysninger i Google Merchant Center
Målgrupper på Facebook
Arbejder du med marketing ved du, at målgrupper er et utrolig vigtigt element i dit arbejde. Sidder du derimod som ny på markedsføringen gælder det samme – målgrupper bliver et utrolig vigtigt element i dit arbejde.
I forbindelse med iOS 14 opdateringen bliver nogle målgrupper på Facebook påvirket, fordi du ikke længere i samme grad kan spore dine besøgendes adfærd. Det bliver derfor vigtigere end før, at have de rette målgrupper, så du når ud til så mange potentielle kunder som muligt.
- Maillister
- Kundelister
- Adfærd på Facebook
De tre bliver nogle af de målgrupper, som kan skabe størst værdi og sikre, at du ikke bare smider dine penge ud af vinduet.
Det rette setup på kanalerne
Data er alt. Data er hele grundlaget for at vide noget som helst om dine kunders online adfærd. Derfor er det også gennem data, at du finder ud af, om du har det rette setup på dine markedsføringskanaler.
Selvom det kan lyde helt forkert, så kan det også spare din webshop penge at teste forskellige setups af. På kort sigt kan det være forbundet med en øget udgift, men på den lange bane vil du med tiden samle data ind, som gør dig i stand til at træffe beslutninger på et oplyst grundlag.
Derfor skal du være opmærksom på, hvilket grundlag du træffer beslutninger ud fra. Vi har et setup til vores kunder som tilpasses deres kunder og behov – har du styr på dit setup?
Jeg håber, du kan bruge de konkrete værktøjer til at sænke din klikpris, og at tankerne allerede kører på målgrupper og kampagne setup. Har du brug for hjælp, så tag endelig fat i mig.