DATO
LÆSETID

SKREVET AF

DATO
LÆSETID

SKREVET AF


Så du vil gerne vækste din webshop med et par enkelte tiltag?
Det kan jeg sådan set godt forstå! Konvertineringsoptimering og SEO er en paraply af muligheder, og får du skabt det rette setup og dermed relevant trafik, er du godt på vej.
Sørg for at kunden ser dig
Det hele handler (næsten) om at hive trafik ind på din shop, og første opgave her er, at du skal skille dig ud fra mængden i Googles søgeresultater. Dit vigtigste redskab her er title tags og meta beskrivelser.
Hvis du laver en søgning efter din egen shop. Skriv i Google “site:*indsætdinurl*”. Her kan du se alle de sider som Google kender til fra din shop. Den store blå skrift er title tagget og det under i grå er meta beskrivelsen.
Når du arbejder med title tag og meta beskrivelse så sørg for at de skiller sig ud. Undersøg hvad dine konkurrenter gør. Skab synlighed, og brug gerne emojis, VERSALER & tal.
Vi har mange flere tips og tricks til, hvordan du laver et godt title tag og meta beskrivelse. De er samlet i et indlæg, du kan læse lige her.
Sælg dine produkter
Både kategori- og produktbeskrivelser er vigtige elementer for at drive trafik ind til din shop. Når du skriver teksten skal du inspirere kunden, og brug gerne alle de unikke salgsargumenter du kan komme i tanke om.
- Fri fragt over 399,-
- E-mærket webshop
- Hurtig levering
- -10% på din første ordre ved tilmelding af nyhedsbrev
For at optimere dine tekster mod SEO, er der nogle retningslinjer du med fordel kan skrive efter. Det har nemlig betydning for Googles vurdering, hvordan teksten bygges op, hvad den indeholder og hvordan den præsenteres på siden.
Undgå at kunden bliver utålmodig
Ingen gider vente på en langsom shop – og det gælder også dine kunder. Derfor er det vigtigt at vide, hvordan det står til med din shop, og dertil, hvad du kan gøre for at forbedre hastigheden.
Første skridt er at finde ud af, hvordan din side performer. Til det kan du bruge værktøjet GTmetrix. Her taster du blot din URL ind og herefter foretager GTmetrix en test af din webshop.
Er tallene helt røde, eller måske blot orange, kan du med fordel implementere plugins til indlæsning af dit indhold samt til billedkomprimering.
Med pluginet WP Fastet Cache kan du optimere på indlæsningen af indhold. Denne tilføjelse vurderer, hvad der skal indlæses først, når en kunde besøger din side. Det gør, at loadhastigheden bliver hurtigere, fordi den frem for at indlæse alt på en gang prioriterer, hvad der skal indlæses ift. hvor kunden er på siden. Hvis kunden bevæger sig rundt i shoppen kan den løbende indlæse mere, og derved bliver belastningen mindre. Der findes mange alternativer til dette plugin, som gør det samme. Så blot find et, som egner sig til netop din shop. Ellers er du altid velkommen til at sende en mail, så skal jeg nok hjælp dig i mål.
Til billedkomprimering kan du med fordel hente det plugin som hedder “Smush”. Den gennemgår de medier du har i shoppen, og komprimerer dem automatisk til en passende størrelse. Det forværrer ikke billedkvaliteten, men gør blot, at indlæsningshastigheden bliver mindre, fordi det, som skal indlæses, ikke fylder mere, end der er brug for.
Jeg håber du med de her 3 tiltag kan skabe fornyet værdi til din webshop, og på sigt vækste den.
Rigtig god fornøjelse!